Vad ar lycka?

Just nu är lycka att ha nöjda hundar som tuggar kycklingklubbor efter en lång kvällspromenad och man själv ligger i soffan och vet att man är ledig även imorgon.
 
Ja, det är ju som sagt en fråga om vad man anser lycka vara. 😊 Är det en känsla kan det helt enkelt inte finnas konstant, precis som man inte kan vara arg eller ledsen konstant. Är det mer en övergripande bild, eller vad man ska kalla det, av ens liv så kan man såklart vara lycklig generellt. Och det är ju fantastiskt om du känner så! 💜 Själv är jag typ nöjd med mitt liv, men långt ifrån lycklig.
Men om lycka "bara" är en känsla, vad är skillnaden mellan lycka och glädje?
 
Just nu är lycka att komma hem till en nybäddad säng efter en superlugn natt på jobbet. :D Ska duscha innan jag går och lägger mig bara för att förhöja känslan av nybäddad säng.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 617
Senast: hastflicka
·
Fordon (Jag skulle vilja döpa tråden: Finns det någon som vill spränga min bil?) Efter att ha haft ett minst sagt vansinnigt frustrerande år i...
2
Svar
30
· Visningar
3 102
Senast: Migo
·
Övr. Hund Alltså, jag har en noja! Jag är verkligen livrädd för att av misstag lyckas glömma hunden i en varm bil. Jag skulle aldrig chansa e d...
2
Svar
27
· Visningar
2 941
Mat Kan vi prata lite om det här med portionsstorlekar när man går på restaurang? Jag blir inte klok på dessa jätteportioner som läggs upp...
13 14 15
Svar
298
· Visningar
18 498
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp