Vad är godkänt sällskap till häst?

lwt03001

Trådstartare
Flyttar hem min häst till vår gård i i månadsskiftet då vi ska bygga stall under sommaren som blir inflyttningsklart till hösten. Vi känner att vi inte kan ta emot någon inackordering innan vi har ett stall att erbjuda och därför är det tänkt att min häst ska gå ihop med 10 st kvigor. Är det godkänt enligt lag eller måste de ha en häst som sällskap?

Sv: Vad är godkänt sällskap till häst?

Flyttar hem min häst till vår gård i i månadsskiftet då vi ska bygga stall under sommaren som blir inflyttningsklart till hösten. Vi känner att vi inte kan ta emot någon inackordering innan vi har ett stall att erbjuda och därför är det tänkt att min häst ska gå ihop med 10 st kvigor. Är det godkänt enligt lag eller måste de ha en häst som sällskap?
Man bör ha en artfrände, men andra flockdjur med liknande beteende är okej i undantagsfall. Hästen ska då helst vara uppväxt tillsammans med kor. Så, en häst i sällskap är att föredra alltså.

Liknande trådar

Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 462
Senast: tanten
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 705
Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 891
Senast: Solis
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 486
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17