T
theresan
Som överskriften säger- och apropå föregående tråd- så undrar jag vad fördelen är med en bomlös sadel? Har knappt sett en sådan och är såklart nyfiken!
Kram Theresan
Kram Theresan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har provat flera olika bomlösa sadlar och aldrig varit nöjd. Har inte fått dem att ligga stilla, flera har åkt snett, de känns ostabila och konstiga... Gillar idén med bomlösa men jag har inte fått det att fungera.
Nu har jag en Prestige Trekker Land som är en bomsadel som ändå kan anpassas efter hästen den ligger på. Bossorna är som upphängda i sätesdelen och kan således vinklas och anpassa sig efter hur bred hästen är. Rider med den på båda mina hästar. Ligger även bra på min kompis enorma halvblod 190 cm såväl som den minsta araben. Supernöjd!
Länk till sida om sadeln
En till länk (italienska)
anledningen till det är då antagligen att du är sne! och då borde du arbeta med det, annars blir hästen sne oxå... bara en tanke, det är därför jag tycker om bomlös (eller snarare 1 av många anledningar) när man är helt rak så ligger sadeln där den ska! och det är lättare att öva oxå när man bara behöver titta på sadeln och se att den är sne...
Jag har provat flera olika bomlösa sadlar och aldrig varit nöjd. Har inte fått dem att ligga stilla, flera har åkt snett, de känns ostabila och konstiga... Gillar idén med bomlösa men jag har inte fått det att fungera.
Nu har jag en Prestige Trekker Land som är en bomsadel som ändå kan anpassas efter hästen den ligger på. Bossorna är som upphängda i sätesdelen och kan således vinklas och anpassa sig efter hur bred hästen är. Rider med den på båda mina hästar. Ligger även bra på min kompis enorma halvblod 190 cm såväl som den minsta araben. Supernöjd!
Länk till sida om sadeln
En till länk (italienska)