En gång i veckan går jag i kognitiv beteendeterapi, där jag och behandlande psykolog nu arbetat med en så kallad "livskompass" – där fyller jag i mina målsättningar kring diverse ämnen, vilka hinder som föreligger när det gäller att nå mina målsättningar och hur stor differens det är mellan målsättning och nuvarande situation.
De flesta rubriksättningarna är ifyllda och vi har diskuterat dem under föregående terapisession, men en rubrik som jag skulle tänka lite extra kring var "samhällsengagemang", en rubrik där jag har enormt svårt att komma på något lämpligt att fylla i. Ju mer jag tänker, desto mindre känner jag att jag gör för att vara en del av att vrida samhället åt vad jag anser är rätt riktning, förutom att rösta i politiska val. Efter det fastnar kugghjulen i huvudet och det tar tvärstopp.
Därför undrar jag lite vad som är samhälleligt viktigt för er? Hur engagerar ni er? Både stort och smått räknas, från sopsortering till elbilar, från att bara köpa lokalt kött till en helt vegansk livsstil och allt där emellan.