MissourisTopsanna
Trådstartare
Jag är en sådan som tycker det är bra att vi har djurskyddinspektörer och lagar kring våra djur. Och anser att man som djurägare aldrig har en ursäkt som dålig ekonomi, dåligt med tid osv för att djuren är magra, sjuka osv. Utan man har ett ansvar, man har även ett ansvar att ta reda om hur våra lagar ser ut. Är man osäker så kollar man upp det istället för att chansa. Vad tycker ni själv om djurskyddsinspektörer? Anledningen till att jag frågar är för att jag ständigt ser klagomål (som aldrig har någon riktigt bakgrund som jag sett hittills). När jag själv ringt djurskyddet om frågor så har jag blivit bra bemött och fått bra information. En sådan här blogg skrämmer mig, då den har blivit rätt stor men bara bygger på en persons åsikter och andra utsatta personers historier. Här är två inlägg (är det ok att länka?) som bevisar för mig att denna person gör om historier så att dom ska gå emot djurskyddet i detta fall. Jag håller med om att ett sådant här program (djurskyddsinspektörerna) gärna fått vara seriösare, men jag skulle aldrig reagera och ifrågasätta för att vanliga människor skojar på jobbet, och då anta att de inte kan kontrollera djur när det är deras jobb. Så vad har ni för erfarenheter? Borde vi ha ett djurskydd eller låta alla sköta sitt?
Senast ändrad av en moderator: