G
Gnistra
Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera mig, men jag gör ett försök!
Jag var in på banan i förrgår med min fyraåring.
Det var hans tredje gång inne på banan, han är dock tränad i 1 år, har inte gått premie eller kvalat.
Jag körde själv och är en usel kusk.
Hästen har vilat helt under hela juli pga en taggtrådsskada och är försiktigt igångsatt i början på augusti.
Han hade ingen annan häst att tävla mot, utan sprang ensam.
Sprang utan grepp bak, så han sprang och halkade lite.
Problemet är att jag är lite besviken på hans tid, han sprang 1.40 full distans och jag tycker att det är för sakta?
Körde två heat, på 2000 m vardera. Puls när vi kom till stallet låg på 80.
Jag börjar tvivla om han har nog med kapacitet?
För jag tyckte ( jag är inte van att köra på banan) att han "gick för fullt".
Så jag undrar vad som är en ok tid för en ostartad, ej inkvalad fyråig kallblodstravare?
Hur snabbt tycker ni man skall kunna köra innan kval?
Mitt mål är att han ska kunna springa nedåt 1.30, då är jag nöjd. Är detta rimligt tror ni?
Till saken hör att han är lite för liten storleksmässigt, men är oerhört travsäker, men det kanske inte räcker?
Så jag behöver lite råd och hjälp.
Hoppas att någon orkat läsa
Jag var in på banan i förrgår med min fyraåring.
Det var hans tredje gång inne på banan, han är dock tränad i 1 år, har inte gått premie eller kvalat.
Jag körde själv och är en usel kusk.
Hästen har vilat helt under hela juli pga en taggtrådsskada och är försiktigt igångsatt i början på augusti.
Han hade ingen annan häst att tävla mot, utan sprang ensam.
Sprang utan grepp bak, så han sprang och halkade lite.
Problemet är att jag är lite besviken på hans tid, han sprang 1.40 full distans och jag tycker att det är för sakta?
Körde två heat, på 2000 m vardera. Puls när vi kom till stallet låg på 80.
Jag börjar tvivla om han har nog med kapacitet?
För jag tyckte ( jag är inte van att köra på banan) att han "gick för fullt".
Så jag undrar vad som är en ok tid för en ostartad, ej inkvalad fyråig kallblodstravare?
Hur snabbt tycker ni man skall kunna köra innan kval?
Mitt mål är att han ska kunna springa nedåt 1.30, då är jag nöjd. Är detta rimligt tror ni?
Till saken hör att han är lite för liten storleksmässigt, men är oerhört travsäker, men det kanske inte räcker?
Så jag behöver lite råd och hjälp.
Hoppas att någon orkat läsa