Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Problemet med att googla på engelska är att jag inte förstår vad det står för allt blir en enda gröt som jag inte kan tyda. Sönderstressad hjärna ger dåliga förutsättningar att ens förstå saker som står på svenska, så en text på engelska blir mer än den kan hanteraTror det är för att det förmodligen är en knapphändig översättning av en engelsk term, pröva att googla cognitive bias istället så får du nog bättre träffar. Det har en ganska bred betydelse
Det gäller en skoluppgift där jag ska ge fem exempel på kognitiva snedvridningar utifrån mina erfarenheterVäldigt förenklat är kognitiv bias ett "förvrängt" sätt att tänka/resonera, det är irrationellt och avviker från förnuft typ. Det finns olika typer kognitiva bias, ett exempel skulle kunna vara tendensen att favorisera sin egna grupp framför andra (på ganska ologiska grunder). I vilkt sammanhang har du läst eller hört det så kanske jag kan förklara bättre?
Det gäller en skoluppgift där jag ska ge fem exempel på kognitiva snedvridningar utifrån mina erfarenheter
Gör så!Jag skickar ett PM till dig kanske vi kan klura ut nåt tillsammans?