Vad är Divisioner??

S

SirWillgott

Hej alla tävlingsmänniskor!:D
Har en fråga...vad menas med t.ex Div II,III osv???
:confused: har aldrig riktigt förstått det?? Mycket tacksam för svar!!;) Mvh linn å wille

Sv: Vad är Divisioner??

Tex hoppning:Har med banans svårighetsgrad att göra, blir svårare vägar osv............:smirk:

Hej!

Det har jag också undrat...

eller jag vet att det har med svårigtheter och så men va är svårast..?!

liksom är div. 2 svårare eller enklare än div. 3 ?

Är div. 1 enklast?! eller hur räknar man?! :confused:

Man tävlar mot klubbar i samma distrikt som sin egna klubb i olika Divisioner, brukar kallas allsvenskan. Div. 1 är svårast och går i hoppning (iaf här) runt LB-LA, Div. 2 är enklare då går hoppningen i LC-LB, Div. 3 är enklast (vi har inte div. 3 i hoppning, däremot i dressyr.)

Tillägger:
Det är lag det handlar om med 3-4 ryttare från samma klubb där man slår samman dessa ryttares resultat.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 515
Senast: Oknytt
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 353
Senast: hollypolly
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 662
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30