Vad är detta

mysko

Trådstartare
för s-art :confused:
fyfasen så äcklig den är :eek:
natur003.jpg

natur013.jpg

Sv: Vad är detta

som på första bilden
Den står på köksbordet - vill inte att den ska vara ute för då fryser den ihjäl i burken.
Ska släppa ut den i skogen i morgon (låååångt ifrån mitt hus) så den hinner hitta en bra plats

mysko skrev:
som på första bilden
Den står på köksbordet - vill inte att den ska vara ute för då fryser den ihjäl i burken.
Ska släppa ut den i skogen i morgon (låååångt ifrån mitt hus) så den hinner hitta en bra plats

:eek: Har vi såå stoora spindlar i Svergie! :eek: :crazy:

Då skulle du sett källarspindeln som sprang mellan mina fötter i tvättstugan igår :eek: den var STOR :eek:
jag hoppade runt så jag råkade trampa ihjäl den , brrrrrrrrrr ryser fortfarande :crazy:
Det var den största spindel jag någonsin sett :eek:

Jävlar vad läcker! :love:

//Zebran, som fick be mamma flytta spindel från cykeln - spindeln var väl typ 1 mm stor :smirk:

Jag gissar på att det är en slags vargspindel.

Gör en sökning på GOOGLE eller någon annan sökmotor med orden »svenska spindlar« så får du ett gäng träffar, bl.a. denna Alla dessa småkryp.

Du har ju spindeln "in natura" så det är lättare för dig att identifiera den från andras bilder.

:bow: jag har mailat till sidan med frågan :D vill ju inte släppa ut en giftig spindel :angel:

Kräsen är den oxå= äter inte maten jag ger den :mad:

Jag slår vad om att de på Odla.nu vet vad det är för ngt :devil:
Nu vet ni vart jag är om jag inte är här :smirk:

Jag har massor med såna vid vårat hur i Östergötland. De är som din ifrån gröna till mera bruna, såg en som hade lätt stänk av oranget även. Tror inte de är farliga, men de ser lite äkliga ut med deras stora svullna kroppar.

mysko skrev:

Haha, själv har jag absolut ingen "mercy" med småkryp, den enda anledningen till att jag INTE skulle trampa ihjäl dem är att det blir så äckligt under skon. :angel:
Nyckelpigor och humlor är de ENDA undantagen, de kan jag t o m säga är söta.
Men spindlar.... brrrr. :eek:

uäkk:crazy: hur kunde du ens ta in den:O

Jag och min kompis var ute och red förrut, då skulle vi plocka hallon . hon bara kolla en spindel.. jag bara jaha, sen så såg vi hr stor den var:eek: Jag lovar att den var säkert en DM :eek: Så fort som vi kom upp på hästarna har vi aldrig gjort förrut.
Så nu plockar jag aldrig hallon mer:cool:

Är spindeln i ett glas, som står på din "Se och Hör" tidning? :D

tror hon menar: att de är farliga för de som de äter, typ flugor ;) sedan är vi så pass stora att vi inte får någon effekt av deras bett/sting av vissa är väll för att vi är så pass stora och deras gift är för små saker..

Precis :p Alla är giftiga, men inte så giftiga att vi påverkas utan deras gift är ju i proportion till deras byten :d

Liknande trådar

Övr. Djur Posta här om bra djurvideos som finns på youtube. Trodde inte att jag skulle titta en timme på ugglor men fastnade totalt Älskar...
Svar
0
· Visningar
123
Senast: MJLee
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
28 29 30
Svar
580
· Visningar
13 975
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 168
Senast: Efwa
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka