Vad är detta?

snigelfarmor

Trådstartare
Och hur används det på vilken sorts sele?

Safety Tug Set

6090.jpg

och detta: Comway spänne
6075.jpg

Sv: Vad är detta?

är jag helt ute o cyklar .!? .. men de två översta ser ut som snabbspännen (alltså till skaklarna) o den tredje ser ut som en bukjord bara!?!? används till bröstselar.

de nedersta vette tusan ..?

De övre är snabbkoppling till skaklarna, de undre är till att göra om enbets sele till par sele. Man byter ut skakelremarna och sätter på dessa som oxså kopplas samman med draglinorna. De är olika beror på att den ena har gjord som skall fästas i den andra.
/M

tack! inte för att jag fattade nåt av comway remmarna :) Har så svårt att visualisera sånt.

används dessa från börjes eller ska man avhålla sig från ex snabbspännena?

Ja snabbspännen används ofta, både tärnsjö och Van der Viel selarna har det som standard på sina selar.
Själv tycker jag att det är oslagbart med dessa spännen.
Börjes har jag ingen erfarenhet av men om läderkvaliten är ok så är nog dessa okej.
/M

Det var alltså börjes jag frågade om. Snabbspänne vet jag ju att de är bra :) Men jag har aldrig sett något från börjes på nån häst.. Det är så viktigt för mig att det håller och kan smörjas osv.

Apropå börjes, deras Leather Tack sele vad kan det vara för skillnad på den o ideal? den kostar nån hundring mer nämligen och ingen bild.

Finns snabbspänne att köpa lösa så att ens sadelmakare kan göra dem själv?

/j*

Liknande trådar

Dressyr Är det någon som använder balansplattor till sin häst och kan rekommendera vilken sort man borde ha?
4 5 6
Svar
108
· Visningar
5 845
Senast: Hippocampus
·
Utrustning På en sele finns spänne för själva gjorden och ett spänne som går under hästens mage som sitter fast i bröstan. Undrar hur hårt man...
Svar
11
· Visningar
518
Senast: Efwa
·
Övr. Katt Jag har två innekatter som jag vill kunna börja ha ute, till en början i kontrollerad form, och vill därför vänja dem vid sele. Den ena...
Svar
12
· Visningar
964
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
300
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Random bildtråd med text V
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Göra i Danmark

Hund, Katt, Andra Djur