Vad är detta för stolar?

T

Trivial

Har vi några möbelkunniga här på bukefalos?
Jag skulle behöva lite hjälp med att identifiera vad detta är för stol. Jag har en grupp av dem uppe på vinden.
Är den värd något? Tyvärr är de ju lite skadade, som synes på bilden.

stol.jpg

Jag har för mig att någon har nämnt Nordiska Kompaniet ang. dessa någon gång.. För länge sedan.. men kan inte hitta någonting på nätet. Tips på vart jag kan leta?

Sv: Vad är detta för stolar?

NK-stolar brukar vara märkta med NK och sen även initialerna på designern. Vad står det på dina stolar? Finns det någon märkning alls?

Finns det ingen märkning är det nog inte NK.

Precis det jag tänkte och jag har inte hittat några märken alls =/

Tror inte den är värd just ngt, en vanlig köksstol helt enkelt, inte speciellt ovanlig heller.

nej. Jag får väl ge bort dem.

Tack för att ni svarade!

Har vi några möbelkunniga här på bukefalos?
Jag skulle behöva lite hjälp med att identifiera vad detta är för stol. Jag har en grupp av dem uppe på vinden.
Är den värd något? Tyvärr är de ju lite skadade, som synes på bilden.

stol.jpg

Jag har för mig att någon har nämnt Nordiska Kompaniet ang. dessa någon gång.. För länge sedan.. men kan inte hitta någonting på nätet. Tips på vart jag kan leta?

HA!
Nu har jag fått reda på att de kommer från nordiska galleriet för många år sedan (ca 25). Har dock ingen info om vilken designer eller exakta år :laugh:

Ring till galleriet och fråga, eller maila in en bild.

Men de kan ju vara kopior också...

Ring till galleriet och fråga, eller maila in en bild.

Men de kan ju vara kopior också...

De är köpta direkt från galleriet så kopior tror jag inte. De har ingen mailaddress heller så jag får helt enkelt pallra mig ner och fråga.
Tack för att ni svarade =)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 481
Senast: ako
·
  • Artikel Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 453
Senast: Yeah but
·
Kropp & Själ Skulle behöva lite tips… Runt år 2000-2001 kanske så blev jag sparkad i ländryggen i en fotbollsmatch, oprovocerat. Jag ramlade framåt...
2
Svar
22
· Visningar
2 373
Senast: illusion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar