Vad är detta för ras? Bild

diabla

Trådstartare
Tog hand om en hund i somras som jag övettog från några som hade hittat honom som valp på gatorna i colombia.

han var med mig stallet varje dag - som ni kan se på pälsen!

när jag tog över honom så hade dom rakat honom för hans hår var så tovigt. men efter ett tag började det växa ut och när lämnade bort honom efter några månader så var pälsen ungefär 3 cm lång och med små toviga lockar.

någon som vet vilken hundras han är?

Klicka på bilderna så blir dom större format!

(jag ber om ursäkt för att bilderna är så dålgia och för att en kille pekar fuck you! :o )

Sv: Vad är detta för ras? Bild

alltså det är ingen gissningslek där jag vet svaret!

utan jag vill alltså ha reda på vilken ras han är för jag har själv ingen aning!

Tycker den ser lite pudelaktig ut...

ja någon sorts pudel är han, men pudel är inte det mer ett gruppnamn på många olika pudel raser? typ?

en sån där puli tror jag dessvärre inte att han är, pälsen var mer tunnare och inte kapabel att bli sånna där cords som puli hundar har och så var min stevie mycket mindre.

hmm men jag har tänkt att han kanske var en bichon frise

bichon_frise.jpg

vad tror ni? svårt att döma från bilderna men men.

eller något annat? men jag vet inte håller fortfarand epå att luska ut det för han var alldels underbar!

Om hunden är hittat som valp på gatorna.... Då har jag mycket svårt att tro att det är en renrasig hund över huvudtaget.

På bilderna ser det ut att vara en hund med mycket pudel i ....

Pudel korsat med någon form av terrier skulle jag gissa på, renrasig betvivlar jag att den är. Tror inte att det är en bichon...

//E

Ser ut som en blandning mellan pudel och basset fauve de bretagne...:angel:

Ärligt talat ingen aning..

tror som lady_vip, att det är en pudel/terrier av något slag.

dock såg jag en exakt likadan i thailand...:eek:

ja någon sorts pudel är han, men pudel är inte det mer ett gruppnamn på många olika pudel raser? typ?

Pudel är en egen ras och finns i olika storlekar; toy, dvärg, mellan och stor(kungs)pudel. Trots att de finns i olika storlekar är de i stort sett lika i temperament och kroppsbyggnad. Även om bichon-raserna och vissa andra raser har "pudelpäls" så hör de inte till rasen pudel. Ville bara klargöra det.

påminner lite om mina vovvar som är 75%pudel och 25% Puli

glömde bilden
R0011777.jpg

Senast ändrad av en moderator:

denna vovven är 50%pudel och 50%puli
casperoktober001.jpg

dom var väldigt söta iallafall :)

Liknande trådar

Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 854
Senast: AnneB
·
Övr. Hund Kom och tänka på detta nu när jag på kvällen hjälpte pappa att scanna in gamla dia-bilder. Jag känner normalt sett obehag inför riktigt...
Svar
15
· Visningar
3 318
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025