Vad är detta för ciklid?

Evergreen

Trådstartare
Ciklid.jpg

:confused:

Sv: Vad är detta för ciklid?

Hehe ok...jag hade såna som på första bilden och de sa att det var texas...hihi komiskt...

Men i affären sa de texasciklider...så då måste jag varit lurad ju ;)

Har inga längre dock...

Senast ändrad av en moderator:

Hej hej :)

Jag tycker att det liknar en Anomalochromis thomasi

Men jag vet inte men de liknar varandra lite iaf.

//Smulis

Hmmm de hade antagligen skrivit fel på den sidan som jag var inne och tittade på. Men jag gick in på Nordiska Ciklidsällskapet's hemsida och sökte på thomasi och då fick jag fram en annan bild som kan vara den sorten som du har på bilden. Den sorten som jag hittade nu hette iaf Pelmatochromis thomasi jag länkar till en bild på en sådan så kan du jämföra :)

http://www.ciklid.se/artbeskrivningar_artikel_visa.asp?NR=509

//Smulis

Vill bara hoppa in och ytterligare bekräfta att det är en A.thomasi

Liknande trådar

Övr. Djur Posta här om bra djurvideos som finns på youtube. Trodde inte att jag skulle titta en timme på ugglor men fastnade totalt Älskar...
Svar
0
· Visningar
123
Senast: MJLee
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
28 29 30
Svar
580
· Visningar
13 950
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 168
Senast: Efwa
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka