Vad är detta för blommor?

Mysgrisen

Trådstartare
Är lite nyfiken på vad detta kan vara för blommor.

IMG_7131.jpg

Bladen

IMG_7132.jpg

En annan blomma

IMG_7229.jpg

Sv: Vad är detta för blommor?

Den översta är en vit Jakobs stege. Gammal "mormorsväxt".

Den andra tror jag är stjärnflocka, Astrantia Major.

Åh tack för svar! Den vita fanns här när vi flyttade hit (gammalt torp) den andra har jag fått av en kompis.

Den översta trodde jag länge var ett ogräs :o, men har låtit den stå för jag tyckte den var fin. Den sprider sig tyvärr inte vad det verkar. hur kan jag ta sticklingar, eller vad det heter, från den?

Åh tack för svar! Den vita fanns här när vi flyttade hit (gammalt torp) den andra har jag fått av en kompis.

Den översta trodde jag länge var ett ogräs :o, men har låtit den stå för jag tyckte den var fin. Den sprider sig tyvärr inte vad det verkar. hur kan jag ta sticklingar, eller vad det heter, från den?

Jaskobs stege frösår sig. Ofta är den lite ogräsaktig just för att den sprider sig så lätt med frön... Sticklingar funkar nog inte alls.

Vill du har fler - samla fröna och lägg ut där du vill att de ska stå. Nästa år har du gott om dem just där!

Den himmelsblå är nog vanligast! Den vita är sällsyntare och ljuvlig, finns enbart den kanske det är så att torpägarna varit intresserade och valt just enbart den.

Grattis

Liknande trådar

Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
474
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Har ca 6 m rabatt (runt 0.5 m bred) som jag ska plantera blommor i. Kan ingenting om trädgård och är inte så intresserad men vill ha...
Svar
14
· Visningar
777
Senast: Badger
·
Trädgård & Växter Lyckades äntligen idag komma iväg till Ulriksdalsslottsträdgård och har köpt så fina blommor till balkongen. Ska resa bort i morgon men...
Svar
9
· Visningar
593
Senast: Acto
·
  • Låst
Trädgård & Växter Vi fortsätter odla. Mitt lilla päron (Wasa) blommar för första gången! Det stora i bakgrunden har blommat tidigare (har för mig att...
72 73 74
Svar
1 476
· Visningar
57 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka