Vad är det?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare v_Ninja_v
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 767
V

v_Ninja_v

Jo det är så här att min häst jag har lägger sig ner helt plötsligt och vill inte äta, verkar inte som magont eftersom hon varken slår sig mot magen och periodvis reser sig upp, äter lite kanske o sen lägger sig ner..

Har hört om det är sant att hosthästar [ vilket hon är ] kan fara illa av betfor (?) . Hon har tidigare inte gillat det, men nu äter hon det.

Hon är 17 år men pigg som tusan ändå ;) , Kan det va nått som hon har ätit i hagen, eller är det för att hon börjar bli gammal ?. Har ingen aning, tacksam för svar !

:)

Sv: Vad är det?

de behöver inte slå mot magen om de har kolik. Kan ju vara om hon nyligen börjat äta betfor, att hennes mage inte klarar av det,att hon fått gaskolik.
Eller så kan det ju vara att nu när det börjar bli lite gräs i hagen, att de går å betar, så de får med sig lera och sand. Sandkolik är nog inte så ovanligt.
Eller så kanske hon har ont i ett ben eller nåt, så hon finner det skönt att ligga ner.

Hoppas du hittar vad som är fel.

Okej, tack för svaren, nja det va ju ett tag sen hon började nu.
De har ett par trädstammar i sin hage som de gnager på , kan de va nått sånt kanske ?

Gaskolik!!
Min häst hade exakt samma symptom för ara nåra veckor sedan

Hur gör jag för att hon ska bli av med Gaskoliken ?

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 541
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Jag har hamnat i en ond spiral där jag har ett sug hela tiden. Mitt problem har ju varit anorexi men helt plötsligt har jag upptäckt att... 2
Svar
30
· Visningar
4 197
Senast: Qelina
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 204
Senast: Hyacinth
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är... 2 3
Svar
50
· Visningar
9 704
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10
  • Guldfasanerna