Vad är det som har hänt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Humelibumlan

Trådstartare
Tråkigt, trist och otroligt helt fantastiskt stendött...

Vad har hänt med Bukefalos? Mitt andra hem... :o
Det är bara bråk, tråk och tjaffs... Inga nya trådar, massor av användare online, men ingen skriver? Varför...
confused-smiley-013.gif

Förut hade man 5-6 trådar som hela tiden var aktiva och utvecklades... På många olika sätt, roliga, arga, glada, osv... Nu är det bara vanliga "se min häst i hagen" trådar och inga diskutioner verkar uppstå? De som uppstår blir snabbt borttagna pga av påhopp, smutskastning och andra elakheter!
argue.gif

Var ribban högre förut? Eller har tonen hårdnat? :confused:

Många använder ju Buke inte bara som häst forum, utan även som ett ställe att träffa vänner, lära sig mer, och framför allt att få diskutera olika saker på?
Nu verkar hälften bli avstängda och resten fly...
sad-smiley-023.gif

Jag tycker inte det är kul att tjaffsa som kärringar, men va fas*n jag har varit här i 2 år och tror inte jag är ovänn med någon direkt? :o :crazy: Trots att jag hamnat i flera despyter, så är det inget som jag tar åt mig speciellt.. inte de heller hoppas jag..
party-smiley-004.gif

Det är kul att diskutera olika ämnen... ibland hett, ibland skojigt och ibland lärorikt! Men det är ju inget man behöver hänga upp livet på..

Jag vill ha tillbaka gamla roliga Bukefalos, med höjd ribba och alla profiler som fanns.. :cry: :bow:

grinning-smiley-043.gif

OBS! Detta är ingen Hästägar diskution!!!!

Sv: Vad är det som har hänt?

Jag har träffat så många trevliga & intressanta människor tack vare Buke! :love: Människor som jag bara träffat en gång men som jag haft en trevlig givande stund med & så de människorna som jag fortsatt träffa flera gånger... Tänk vilka vänner man missat om inte buke fanns?

MEN... Så som det är nu så håller jag med, buke som varit som även mitt andra hem känns inte trevligt längre! Kanske dags att flytta hemifrån för ett tag åtminstone? :crazy: Alla behöver vi en paus ibland... Fast jag får se om jag kan hålla mig härifrån när jag inte är lika trött på buke som jag känner mig idag ;)

Men JAG är ju här.... :D
fast jag måste ut snart igen :cry:

Den sista tråden som rök tyckte jag att det var lika bra så...bara en massa tjafs åt bägge håll och ingen kom fram till nåt egentligen och smutskastar varandra både i andra o tredje person......När argumenten tar slut så är det bara spydigheter kvar, och det är ju ganska så tröstlöst att försöka ha en diskussion då...

Men jag kommer väl tillbaka i kvällningen :D

Efter stormen kommer lugnet. Ge det lite tid. Allt går i vågor, om ett tag Buke vara som förut och då behövs ingen höjd ribba.

/Soapbubble

...glömde ju! Jag har inte bara varit här för diskussionerna utan även för att det är ett smidigt sätt att hålla kontakten med folk! Och att vara social över nätet :) Men nu har jag bunkrat upp med intressanta människor på MSN så jag kommer nog överleva den biten ;)

martha skrev:
Men JAG är ju här.... :D
fast jag måste ut snart igen :cry:

Den sista tråden som rök tyckte jag att det var lika bra så...bara en massa tjafs åt bägge håll och ingen kom fram till nåt egentligen och smutskastar varandra både i andra o tredje person......När argumenten tar slut så är det bara spydigheter kvar, och det är ju ganska så tröstlöst att försöka ha en diskussion då...

Men jag kommer väl tillbaka i kvällningen :D

Ja du är ju kvar... tillsvidare! :angel: :p
Och ja att den diskutionen rök är ju solklart.. Men hur många diskutioner här är nu alktiva och roliga... med lite klös i? Jag sitter här för att det är ett trevligt och roligt sätt att fördriva tiden på...
Men på senaste tiden har jag bara suttit och stirrat på skärmen... Räknade att det va 7 minuter mellan inlägg under "nya inlägg"... Ingen skriver ju nå längre?

Eller är det bara jag som borde skaffa mig en ny hobby?
box2.gif

Men Humlis då.. JAg är ju också kvar..
Och vaddå..får inte jag diskutera hästägeri?? Eller var det ÅKERI?? :devil:

Du är ju hästägare och jag har nåt drällande här hemma också..
Vi är hästägare allihop!! :banana:

Rötäggshästägarna har "anticimex" kommit på botemedel åt..hörde jag.. :angel:

Din nya hobby är från och med idag att borsta samtliga skitgrisar på Överberga!! :rofl: :rofl:

Du kan få en knäckebrödsbit som tack..
:D ;)
AM

Nafayette skrev:
Men Humlis då.. JAg är ju också kvar..
Och vaddå..får inte jag diskutera hästägeri?? Eller var det ÅKERI?? :devil:

Du är ju hästägare och jag har nåt drällande här hemma också..
Vi är hästägare allihop!! :banana:

Rötäggshästägarna har "anticimex" kommit på botemedel åt..hörde jag.. :angel:

Din nya hobby är från och med idag att borsta samtliga skitgrisar på Överberga!! :rofl: :rofl:

Du kan få en knäckebrödsbit som tack..
:D ;)
AM

Jaha har vi gått från kaffe och kaka till knäckebröd och vatten nu?
jag kommer och borstar alla, om du kommer och rensar Humlan från tistlar... Ta med skyddsutrustning! :p :angel:

hihi...hade ni problem med telefonen häromdan :angel: :angel:

Nafas telefon gick igång och min telsvarare :rofl: :rofl:

Intressant diskussion ni hade om Grottbjörnens folk :banana: :banana:

Ribban är rekordlåg, korruptionen är total och så var det många som tappade intresset när Buke gjordes om.

Det är vad som är fel.

martha skrev:
hihi...hade ni problem med telefonen häromdan :angel: :angel:

Nafas telefon gick igång och min telsvarare :rofl: :rofl:

Intressant diskussion ni hade om Grottbjörnens folk :banana: :banana:

:rofl: :rofl: :rofl:
Jo, hon mummla åt att det "lät som en telefon som prata".....
men du vet väl att vi gärna sett dig där....

:bow:

Tyvärr har du nog rätt. Skittrist, men buke är inte som vanligt längre. Händer ju Ingenting. Förr missade man massor om man inte var inne på några dagar, nu är det ju samma trådar i princip, och bara "lull-lull". :( Tråkigt.

Jag tycker ju personligen att det är trevligare som det är nu... visst lite dött är de nog, men absolut trevligare stämning än för 1 vecka sedan...
Men det är väl som innan, det går i vågor, så vänta bara drevet lär återvända :smirk:

MrNiceGuy skrev:
Jag tycker ju personligen att det är trevligare som det är nu... visst lite dött är de nog, men absolut trevligare stämning än för 1 vecka sedan...
Men det är väl som innan, det går i vågor, så vänta bara drevet lär återvända :smirk:
Stämningen för en vecka sen hade ju sin naturliga orsak..

Jag tror faktiskt det har lite med sommaren att göra oxå.. när vintermörkret faller på så går nog aktiviteten upp.. kan vi hoppas :)

Vad gäller tjafset så tror jag det är ganska utagerat nu, ingen som bryr sig direkt om sanningen (även om jag är nyfiken :angel: ), vi kan alla begå misstag, både du och jag och resten ;)

Men det dräller inte av trådar precis.. tror jag ska gå ut och skapa några ikväll för skojs skull :)

ankans skrev:
Jag tror faktiskt det har lite med sommaren att göra oxå.. när vintermörkret faller på så går nog aktiviteten upp.. kan vi hoppas :)

Vad gäller tjafset så tror jag det är ganska utagerat nu, ingen som bryr sig direkt om sanningen (även om jag är nyfiken :angel: ), vi kan alla begå misstag, både du och jag och resten ;)

Men det dräller inte av trådar precis.. tror jag ska gå ut och skapa några ikväll för skojs skull :)
Misstag? Jag?? Förstår inte vad du talar om?? :confused: :p

Nä, inte jag heller, men man får ju vara diplomatisk så man får folket med sig! :rofl: :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 195
Gnägg Jag hoppas den får ligga här, tycker den kan passa in på flera ställen men kanske bäst här. Jag är absolut inget proffs på hästar...
Svar
6
· Visningar
978
Senast: Vinterbad
·
Islandshäst Ja, nu tänker jag sticka ut hakan lite. Vi får väl se hur bra det emottas. Ingen kan väl ha undgått diskussionerna som cirkulerat...
12 13 14
Svar
262
· Visningar
32 602
Senast: freyja
·
Hästmänniskan Börjar tvivla på om jag någonsin kommer att "bli av med" min häst :cry: Köpte henne för bara 2 år sen. Det sa klick på en gång...
2
Svar
26
· Visningar
6 291
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar