fjordtokan
Trådstartare
Jag har ett ganska jobbigt problem. Jag har en kisserunda som jag går flera gånger om dagen året runt. Problemet är dock att det är en kvinna som har börjat åka dit och rasta sin hund på samma ställe, vilket innebär att hon sitter i bilen och läser en tidning medan hunden jagar allt som rör sig. Problemet är att denna hund har upprepade gånger sprungit emot oss och "mopsat" sig mot min hund (som självklart är kopplad) som då blir förbannad. Jag har tyvärr eggat detta beteende genom att vråla i åt den andra hunden att dra åt h*vete. Nu börjar hennes hund bli katigare och katigare och det är inte långt kvar tills det händer något allvarligt.
Jag går inte den rundan om jag ser hennes bil men idag körde hon förbi när jag var ute med min hund och sen efter en stund kom hennes hund i rasande fart så hon hade antagligen stannat och släppt sin hund utan uppsikt igen.
Jag har sagt till henne att hon borde ha bättre koll på sin hund för hundens skull men hon lyssnar inte. Hon skrattade o sa att han var halt efter att en annan hund hade bitit honom.
Ska väl tillägga att hennes hund är av mindre variant (gissar dvärgpincherkorsning) och min är en stor och grov schäferkorsning.
Om min hund skulle bita hennes, vad är det som gäller då?
Enklast är ju att inte gå den rundan alls men problemet i sig finns fortfarande kvar då denna hund även sprungit in på min tomt bla.
Jag går inte den rundan om jag ser hennes bil men idag körde hon förbi när jag var ute med min hund och sen efter en stund kom hennes hund i rasande fart så hon hade antagligen stannat och släppt sin hund utan uppsikt igen.
Jag har sagt till henne att hon borde ha bättre koll på sin hund för hundens skull men hon lyssnar inte. Hon skrattade o sa att han var halt efter att en annan hund hade bitit honom.
Ska väl tillägga att hennes hund är av mindre variant (gissar dvärgpincherkorsning) och min är en stor och grov schäferkorsning.
Om min hund skulle bita hennes, vad är det som gäller då?
Enklast är ju att inte gå den rundan alls men problemet i sig finns fortfarande kvar då denna hund även sprungit in på min tomt bla.