Vad är det sjukaste du vet?

Sv: Vad är det sjukaste du vet?

??:confused:??

Förklaring tack, för det där klarar inte en luddig skalle att klura ut inom rimlig tid..:crazy: ;)

Precis vad jag också tänkte på. Just om basseten. Jag tänkte själv göra en tråd om det, men inte blvivit av.
Sen tycker jag iofs att schäferna är snygg på framsidan (var nån som inte tyckte det).
Sen detta med kuperade. Tråkigt att de oftast tas fram. Visst är det snyggt med kuperade. Men för det är det inte säkert den är den snyggaste. Men är precis som att bara för den är kuperad, så är den automatiskt snygg i både vinklar päls mm.
Jag gillade absolut inte schnauzern p&s som blev BIR, snyggare på kortet, men inte fin irl tycker jag, fast den är kuperad.

Visst är det fel med valutprångling men SKK o dess rasklubbars systematiska förstörande av vissa raser genom defektavel, överdriven avel på vissa egenskaper o matadoravel med för små avelsbaser är troligen på sikt mkt skadligare för hundpopulationen.
PL

Morran skrev:
Ingen mer än jag som reagerade på schäfern på framsidan? Är inte överdrivet insatt i rasen, men det där såg bara läbbigt ut...
Jag såg bilden på hemsidan och måste hålla med. Jag och sambon ska skaffa schäfer och vill ha en bruksdito, men överallt är det idel räkrumpor med oproportionerligt små höftpartier. Om inte rena, så är det brukslinjer uppblandade med utställningslinjer så att även allroundhundarna har dessa räkrumpor och små höfter.

Kan hundarna gå/springa ordentligt? Kan de prestera vad som ofta krävs av en schäfer? Hur kan de INTE ha horribla höftproblem? :crazy:

Jag har halvt-om-halvt blivit avrådd från att skaffa en ren bruksschäfer, men så som läget ser ut så finns inget annat alternativ. Jag vill ha en hel och proportionerlig hund som kan prestera vad som förväntas av en schäfer, utan att drabbas av förtida höftproblem.

Av rent etiska själ så nej, av kosmetiska och egoistiska själ, ja... Tyvärr...

Finns inte mycket som slår en helkuperad dobbermanhane i mina ögon... Eller Riesen... *drägel* Fast jag skulle aldrig skaffa en och stötta på det viset, men att titta är ju tillåtet...

//E *skäms*

Hm såg oxå den bilden o tänkte exakt samma sak!!

Jag skulle själv inte vilja ha kuperad. Jag vill ha svans och öron, nja på hund alltså :) Men jag tycker det är snyggt, på vissa raser. Med det säger inte att jag tycker det är rätt att göra det, tvärtom...

lady_vip skrev:
Av rent etiska själ så nej, av kosmetiska och egoistiska själ, ja... Tyvärr...

Finns inte mycket som slår en helkuperad dobbermanhane i mina ögon... Eller Riesen... *drägel* Fast jag skulle aldrig skaffa en och stötta på det viset, men att titta är ju tillåtet...

//E *skäms*

Håller med dig :) , finns ingen snyggare hund än en svart helkuperad doberman:d , fast jag vill inte ha någon, men som du skrev, titta är ju tillåtet ;)

Fast den schäfern tycker inte jag var en riktigt räkstjärt. Jag har försökt tänka mig hunden att stå normalt, och tittar man på vinklarna så tror jag den hunden inte har så mycket räkstjärt när den står som vanligt.

Det hade den inte, vi mötte den flera gånger och den såg hyffsat normal ut... Men vi ska INTE snacka om dubbelhandling på den hunden, bara jag som såg tanten som sprang och ropade på den vid läktaren .. :smirk:?

//E

Vilken Schäfer pratat ni om? (har inte hundsport) Han som vann på SS??

Japp, den schäfern menar vi.

lady: Jag såg varken schäfern eller dubbelhandlingen, men jag förstår att det förekom :crazy:

O gillar mest av allt är alla Ortsgrupper i landet som har en kennel bakom sig som skor sig på folk o utnyttjar en klubb för o få sälja sina valpar.

Det lilla jag såg av den så såg den ju hyfsat normal ut. Jag har sett hundar som knappt kunnat gå. Men vad vet jag? Det är ju inte direkt rasen jag brukar spana in ;)

lady_vip: Fanken, jag som trodde att det var ett vanligt framförgående :D Den sprang ju så duktig där *hi hi* Men jag stod på golvet bakom parkbänkarna bara och såg kanske inte allt.

Min kompis Schäfrar som är ungefär jättefula (kanske ett 2:a pris om domaren är snäll) de ser ju också ut som att de har rumpan i backen om de drar i kopplet frammåt (trust me jag har gått ut på rapportstation med dem!)

Vi hade allvarliga funderinga på att sätta dit dem... Om inte annat sträcka ut ett litet ben framför tanten *host* "KiiiiKiiiiiKiiiiKiiiii" hela tiden....

//E

Tänk om alla anmälde den där jäkla dubbelhandlingen till bestyrelsen, eller vad det nu heter, vad lugnt och skönt det skulle bli! :) Så länge "alla" inte säger något kommer det ju att fortsätta.

Vi hade starka funderingar på det, men det eftersom jag kände att är han där inne i BIS-ringen så är det väl ändå inte bara dubbelhandling som gör att den vinner...

I "min" ring är det aldrig nåt bekymmer, men just schäferringen är det ett himla liv runt...

//E

*lån*
Då var jag inte ensam om att reagera på basseten:crazy:

En till grej jag tänkte på (inget fel med det, men jag tänkte på det) pudel dommaren måste ha gillat svarta pudlar:angel: Samtliga var svarta med i stort sett likadana frisyrer!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har gått och blivit sjuk, tror jag. Har fått bland annat utmattningssyndrom och dom har hittat nånting avvikande i min hjärna. Under...
Svar
13
· Visningar
1 972
Senast: Guldaskig
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 193
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Min älskade hund blev akut sjuk i tisdags natt och det fanns ingen annan lösning än att åka och ta bort honom. Nu känns det bara tomt...
2
Svar
37
· Visningar
4 003
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar