Sv: Vad är det ni gillar med att ha häst?
Kul fråga!
Jag tror att jag gillar att ha någon som behöver mig. Eftersom jag har ponnyn (och oftast någon eller några andras hästar att också ta hand om) kan jag inte ligga kvar under täcket hela dagarna utan måste hålla rutiner och ta hand om mig själv någorlunda.
Sen gillar jag att utvecklas ihop med ett så stort maffigt djur, känna att vi gör framsteg tillsammans. Det är häftigt!
Och så tycker jag om hur avslappnande och rogivande det är att bara pyssla i stallet. Mocka, fixa kraftfoder, byta täcken, sånt där vardagsmysigt.
Jag får inte glömma heller gemenskapen på träning och tävling, där alla är i samma syfte och man peppar, gratulerar och gläds med sina tränings- och tävlingskompisar.
Vidare tycker jag om att göra något jag vet att jag är ganska duktig på, jag gillar att få beröm för mitt arbete, jag älskar att rida fort, jag tycker om att känna samspel med hästen oavsett vad vi gör, att ta hand om någon, att köpa och matcha ihop outfits till mig och ponnyn, tidiga morgnar och sena kvällar i stallet, lukten av spån och hö, att titta på hästar som betar i solnedgången på sommaren...
Det går inte att hitta ett svar på den frågan, jag är helt enkelt en hästnörd som älskar
allt