Vad är det mest irriterande/pinsamma/snöpliga som ni GLÖMT på väg till FT-tävling?

Novali01

Trådstartare
ja, som rubriken säger...vad har ni glömt få med er på FT-tävling och vad fick det för konskvenser?:D

Sv: Vad är det mest irriterande/pinsamma/snöpliga som ni GLÖMT på väg till FT-tävling

Börjar själv...

När jag kört ca halvvägs till Trollhättan för 6 år sen fick jag plötsligt syn på jeansen jag hade på mig....enda problemet att UNDER dom borde det sitta ett par vita ridbyxor...men det gjorde det inte för dom låg kvar hemma!

Dessutom var detta den enda gång jag bestämt mig för att rida terrängen i vita byxor...hade med andra ord inga andra ridbyxor med alls...

Fick akutringa den för dagen från Alingsås importerade hästskötaren som tog med sig ett par...enda problemet var att hon är ca 175 cm lång och smal som en tråd och jag är 164 cm kort och INTE smal som en sticka!:cool:

Sv: Vad är det mest irriterande/pinsamma/snöpliga som ni GLÖMT på väg till FT-tävling

När jag och pappa var i Norge för två år sedan, då vi precis lagt oss , slår det mig att jag inte har packad ner några ridbyxor, (sånt brukar mamma ha koll på..) jag har starttid 07.00 nästa morgon och skall alltså börja rida runt 06.00, när vi vaknar vid fem slänger sig pappa över första bästa människa (eller den enda människan på hela tävlingsplatsen) och hon har faktiskt ett par extra ridbyxor. dock i strl 150cl men det gick ändå..

Jag har glömt att lära mig rätt dressyrprogram :angel: Det var i en MSV A som det hette på den tiden så det var lite mer avancerat än bara volter och snett igenom. Upptäckte det inte förrän jag såg första ryttaren rida och jag startade som 4:a eller 5:a. Jag hade inget program till hands så jag fick titta på de som red före och försöka komma hur de red. Ritten och poängen blev väl sådär, men jag fick bara en felridning och det för att jag bröt av för sent vid ett tillfälle.

I Segersjö i höstas var allt noga planerat i packlistan men eftersom jag hade lektioner fredag em så bestämde dotter att vi åker direkt från ridskolan så kunde hon tvätta, fläta och putsa där...
Stallar upp i Örebro och seglar in på parkeringen på Segersjö i lagom tid... då kommer dotter på att hon glömt ridstövlarna i Hofors :eek:(nyputsade och fina i sadelkammaren)
I full panik rusar vi runt på tävlingsplatsen för att hitta nån som ser ut att ha ungefär lika stora fötter och ben, hittar ingen..ivarjefall ingen som inte skall rida samtidigt...Då kommer Norlings lastbil in på parkeringen och YES!!! KN är ung. samma format, men nej hon rider strax efter men säger att hon har sina gamla HEMSKA stövlar slängda i botten av nåt skåp i lastbilen. MN förbjuder henne att ta fram dom för de är trasiga och jättelortiga men ger med sig när jag säger att allt är bättre än rutiga strumpor och jympa-skor:D
Även puts-grejorna finns i Hofors men lyckas hitta lite baby-olja och en nylon strumpa i skåpet och stövlarna blir faktiskt riktigt fina och dressyren gick jättebra.
Detta bevisar återigen att fälttävlansfolket är ett fantastiskt gäng:love:, skulle väl aldrig kunna hända på en hopptävling

mest irriterande.
Det var nog när dottern skulle till ponny-SM i dressyr i Falun och sedan ponny-ft-SM i Hofors.
Allt noga inpackat i tävlingsskåpen. Allt dubbelkollat. Allt kollat en gång till. Allt var med. Allt låst.

I Tranås kom hon på att skåpsnycklarna låg kvar hemma

Jag glömde hoppsadeln en gång. Fick låna en sadel som låg okej,och en sadelgjord på annat håll. Detta kom vi alltså på när vi sadlade om från dressyr till hoppning, mao hade vi 30min på oss att lösa det. Men som sagt, FT-ryttare är hjälpsamma :bow:

Som tur var var det en "hemma"tävling över 2 dagar så till terrängen fanns sadeln på plats.

Min morbror glömde hästen en gång. Vill inte hänga ut honom här, men alla som vet vem det är blir väl knappast förvånade , ;)

haha en kompis till mig skulle åka på ponny hoppmeeting i Sundsvall och de e ju en bit från stockholm så dom packade allt dagen före dom skulle åka å hon hade verkligen sätt till att hon hade reserv av allt. dom åkte upp å när dom kom fram tog ut häst och allt sen dagen efter så va hon lite sen på morgonen och fick jättebrottom så hon skyndade sig jättemycket och så när dom ska sadla så inser de att sadeln hänger på sadelhängaren hemma i stockholm... å de va inte bara å låna vilken sadel som helst eftersom ponnyn är superkort och ej kan ha någon sadel typ, så de va bara ta å åka hela vägen hem igen...

Jag glömde mina ridstövlar en gång (och med lite drygt 50mil hem så var det inte så lätt att hämta dem), jag fick låna ett par i stl 40 (själv har jag 37)... Jag kunde rida iaf, men det gick inte direkt bra :angel:

Vi (nåja dottern :angel:) har glömt:

- väst (lånade av någon vi inte kände och aldrig har sett igen. passade hyfsat)
- nummerlappsväst (lånade ihop i Tågarp förra helgen till båda tjejerna Tack Olgaklara och Anros kompis)
- sadel (lillasyster hade glömt sin, gick och lånade en som hon sen tyckte så mycket om att hon ville ha en likadan själv)
- sadelgjord (hänt flera gånger.. vi har samma sadel till flera hästar men olika gjordar)
- pass med vacc (:o brukar ju vara min grej. Passet låg i bilen, vi hade lastbilen)
- massa smågrejor som hårnät, hatt, spö, broddlåda,
- pengar

men det mesta löser sej. Alltid får man låna av någon. :idea:

Jag glömde terrängskydden en gång. Fick rida i hoppskydden, dvs. senskydd och korta bakstrykkappor.

Jag är jättevimsig och brukar glömma saker hela tiden, därfor har jag som oftast en packlista när jag åket på ft-tävling! Men har inte haft det dom senaste två gångarna... :angel:

Nu sist var jag SÄKER på at hästpasset låg i min sambos bil efter en hopptävling veckan innan, så stensäker att jag inte ens kollade förens vi hade lastat hästen och skulle åka ifrån stallet. Nix - hittar inget pass! Shit! Kollade hela bilen, i min bil, kollade i stallet, åkte hem till lägenheten med hästen på transporten - och där hittar jag direkt passet på sin plats i hyllan med dom andra hästpassen...! :o Konsekvens: Vi kom iväg en timme för sent och fikk köra lite väl snabbt på några dåliga vägar för att hinna tävlingen, kom fram med en ganska stel och trött häst som inte direkt gjorde någon bra dressyr... :crazy: (Som tur var gick terrängen dan efter så hästen hann vila ut innan dess.)

Gången innan glömde jag faktiskt mitt Medical Card! Men det gick ganska bra, fast det blev lite panik ett tag. Kom inte ihåg det förens jag skulle sadla inför terrängen... Fick tag på lite papper och en penna och skrev ner mina uppgifter, och frågade en tilfällig tjej om jag fick låna hennes hållare medans jag red. Och det fick jag. :D

Jag brukar ganske ofta glömma något, typ nummerlapp eller så. Men det jobbigaste jag varit med om var när jag skulle tävla i Tranemo för ganska många år sedan. Skulle starta dressyren kl 7 och har 2,5 timmes resväg, så jag hade varit uppe riktigt tidigt, kom fram i god tid. Börjar byta om och eftersom det var så tidigt var det dagg i gräset och jag stod därför på överdragsbyxorna när jag skulle ta på mig stövlarna. Noterade att någon annan hade en bil som lät exakt som min när man låste den (konstiga saker man tänker på ibland), blev klar, kastade in överdragsbyxorna i baksätet och stängde dörren... Sedan insåg jag att jag hade bilnyckeln i fickan på överdragsbyxorna och att jag hade trampat på nyckeln och låst bilen :cry::eek::rofl:

Som tur var hade jag sadlar och träns i skåpet i transporten, men i bilen låg min hjälm, kavajen, säkerhetsvästen, hoppskydden, mm. jag fick i alla fall lånat ihop en alldeles för liten hjälm och en alldeles för stor kavaj - gissa om jag kände mig stilig när jag red in på dressyrbanan! :angel::rofl: Hoppningen utfödes sedan utan skydd :eek:, med dressyrschabrak. Som tur var hann mina föräldrar komma med reservnyckeln innan terrängen....

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 050
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 338
Senast: Zpunk
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 635
Senast: Skjøldur
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 602

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka