Vad är det med svansen?

Gogo

Trådstartare
Han katten har plötsligt blivit jätte irriterad på sin svans. Han slickar och biter på den och kan till och med sätta sig och morra åt den.
Vad kan de vara för fel?
Han har inga andra problem någon annanstans på kroppen.
Finns den någon ohyra eller hudproblem som kan sätta sig så lokalt och inte sprida sig vidare?
Det har pågått några veckor.
 
Sv: Vad är det med svansen?

Verkar han ha ont eller kliar det bara? Tänkte om han har råkat skada svansen och det inte vill läka.
I alla fall, om det har pågått i flera veckor så är det nog bäst att ta kontakt med en veterinär.
 
Sv: Vad är det med svansen?

Tror inte han har ont. Det verkar klia/kittlas, och han kan tvärstanna och kasta sig över svansen och sedan kan han gå vidare som vanligt igen.
Han har inga skador eller synliga sår. Jag har hittat något pyttefläck som ser lite torr ut annars ingenting. Han äter, dricker, sover, spinner, leker och är blank i pälsen.
Ja, jag får kolla upp med veterinär, men jag ser det inte som ett akut bekymmer än och ville höra om någon har en bra idé så länge. Det är ett lite skumt beteende.
 

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 195
Senast: Marvin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 640
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 796
Senast: Hermelin
·
Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
2 245
Senast: Eva S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp