Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns väl ingen annan färg som väcker lika mycket känslor och uppmärksamhet? Jag har inte riktigt fått ihop hur och varför. Är det någon som kan ge mig en historielektion?
Sällsynt i naturen och en kombination av två dyra färger!
En färg för fint folk ;-).
Själv älskar jag mörklila för att det är roligare än blått, mindre laddat än rött och matchar mina hudtoner. Och jag har faktiskt en del varmlila i sovrumsinredningen... Och jag har haft lila hår vid flera tillfällen...
Jag skulle hellre dö än ha lila hemma! Fast jag vet bannemej inte varför. Det finns ingen annan färg jag lika spontant skulle säga det om. Jo, rosa. Rosa kläder gillar jag men skulle aldrig ha rosa inredning.Vi har lila i sovrummet. Väldigt behagligt att somna i!
Haha, det är exakt sådant jag menar. Lila väcker starkare känslor. Inte många skulle säga "Jag älskar mörkblått" och ännu färre "Blått är bara bäst".
Alltså skulle jag inte säga att lila är mindre laddat än rött. Hur tänker du där, skiesabove?
Jag undrar mest över logiken i att använda färger som statement, då det är ganska subjektiva såna som skapas. Rosa är en färg som alla andra för mig, jag kan inte påstå att den väcker några större känslor alls mer än att den traditionelt förknippas med något lite naivt.Finns väl ingen annan färg som väcker lika mycket känslor och uppmärksamhet? Jag har inte riktigt fått ihop hur och varför. Är det någon som kan ge mig en historielektion?