Vad är det med min kanins ena öga?

millan10

Trådstartare
Min kanin är grå i höger öga. Är det grå starr? Eller kan det vara en stickskada från höet? :confused:
Har sett detta i hans öga några veckor.
Han är 5 år gammal och har läst att det är vanligt med grå starr bland gamla kaniner?
Vill bara se om ni bukare har någon aning om vad det kan vara. Är orolig för honom.:(
Han är helt frisk annars och springer gärna runt och busar.

1rta9l.jpg

(bilden är tagen med blixt så det syns inte så tydligt som det syns på bilden men han har typ gråvit, grumlig färg i ögat)

/millan10

Sv: Vad är det med min kanins ena öga?

Men, varför fråga här om han haft det några veckor?? :confused:
Kontakta veterinär. Om det är en skada så ska man inte vänta, ögonproblem är alltid att betrakta som akuta, då de lätt förvärras annars.

Har trott att det varit blänk i ögat men kom fram till att det inte var det igår.

Det kan vara grå starr, min kanin (R.I.P) fick det som ung. Bäst vore om du låter en veterinär kolla upp det, det går snabbt och borde inte kosta så mycket eftersom det inte behövs några ingrepp.

Liknande trådar

Däggdjur Min kanin har nu blivit blind på båda ögonen. Först var han vit i det ena ögat under en längre tid och nu håller också det andra ögat på...
Svar
6
· Visningar
4 700
Senast: zassoo
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 285
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar