Vad är det här för hund?

Sv: Vad är det här för hund?

Svårt att se storlek, men det finns flera alternativ. Grönendal tex, men jag tror någon typ av spets typ Svensk Lapphund, shippe eller för all del Mudi

Svårt att avgöra storleken på hundarna på kortet, men kanske svart schäfer? Liknade de svarta schäfrar jag var och tittade på innan jag köpte min förra hund, men jättesvårt att avgöra på en bild:)

Ser för små ut för att vara grönisar, för lite päls för svensk lapphund. Skulle kunna vara allt från norsk älghund och norsk buhund till schipperke eller kelpie, beroende på storlek. Har du någon uppfattning om storleken, och hur de höll svansen? Var det "spetssvans", ringlad på ryggen eller "vanlig", hängande svans?

De är väl kanske ca 50 cm i mankhöjd, och om jag inte minns fel så var svansen mer åt spetshållet.

Nåt åt spetshållet var min gissning men jag är alldeles för dåligt påläst egentligen. Men är man nyfiken så är man :p

Norsk svart älghund alternativt svensk lapphund tycker jag.. Lite lite päls för lapphund dock..

Efter att ha kikat på bilden SKKs sida så tror jag nog att det kan stämma med norsk svart älghund. Tack för hjälpen allesammans!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 643
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 398
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 536
Senast: Cissi_ma
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka