Vad är det han reagerar på?

Bison

Trådstartare
Ruben är normalt trygg hund utan rädslor, obekymrad för allt utom en sak. Han tycker verkligen inte om när jag har fönstret i mitt rum öppet.
Öppet i köket bryr han sig inte om, öppet i rummet och han vill helst inte var där inne, blänger mot fönstret och kan inte slappna av alls.
Stänger jag så är allt bra.
Det är en enkelriktad gata med väldigt lite trafik utanför, lugnt och tyst nästan jämt. Han reagerar aldrig på ljud annars och det borde vara lika mycket störning från köket där han är chill.
Han reagerar inte på andra platser och inte där vi bodde innan.
Vad kan det vara som stör honom så mycket?

@Bison
Kan det bli drag av det fönstret på något sätt som han tycker är obehagligt? Eller att solen lyser in på nåt särskilt vis?

Jag vet inte, borde dra lika mycket från alla fönster.
Har jag öppet ut på min lilla altan går han gärna ut och lägger sig där i solen.
Mopsen var inte störd alls.
Men Ruben blänger på mig, på fönstret och på mig igen. Jag stänger och han blir nöjd.
Blir inte klok på honom.

Jag vet inte, borde dra lika mycket från alla fönster.
Har jag öppet ut på min lilla altan går han gärna ut och lägger sig där i solen.
Mopsen var inte störd alls.
Men Ruben blänger på mig, på fönstret och på mig igen. Jag stänger och han blir nöjd.
Blir inte klok på honom.
Hur är han med ljud generellt? Tänker om det ex smällt när fönstret varit öppet och han har svårt att släppa det?
Eller att han typ blivit stucken av en geting vid fönstret och att han nu går och väntar på en getingattack?

Hur är han med ljud generellt? Tänker om det ex smällt när fönstret varit öppet och han har svårt att släppa det?
Eller att han typ blivit stucken av en geting vid fönstret och att han nu går och väntar på en getingattack?

Helt oberörd av ljud annars. Ingen skotträdsla, det var en bomb som exploderade två gator bort för ett par veckor sedan. Jag blev livrädd, Han tittade inte ens mot ljudet.
Det som är så konstigt, att han verkar avsky just det fönstret när det är öppet.
Borde märkt om han blivit stucken.

Helt oberörd av ljud annars. Ingen skotträdsla, det var en bomb som exploderade två gator bort för ett par veckor sedan. Jag blev livrädd, Han tittade inte ens mot ljudet.
Det som är så konstigt, att han verkar avsky just det fönstret när det är öppet.
Borde märkt om han blivit stucken.
Nån doft han inte gillar?

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 301
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Usch måste bara skriva av mig! Om tråden är på fel ställe så flytta den gärna. Var med om en så obehaglig händelse idag! Är för...
Svar
2
· Visningar
1 737
Senast: Fruentimber
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 067
Övr. Hund Vår hund skäller, gnäller och ylar (högt!) på tv:n så fort det visas något djur eller djurliknande över huvud taget, tecknat som...
Svar
2
· Visningar
4 594

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar