Vad är det fulaste du vet i utrustningsväg?

Sv: Vad är det fulaste du vet i utrustningsväg?

Jofahjämen av plast,skitful:crazy: men ack, så skön:smirk: rider i den hemma, när ingen ser mig:D men få allt ha en annan på tävlingarna:( :smirk:

Ludd på grimmor mm tycker jag ser hemskt ut ...brrr

Färgade träns, benskydd (rött,blått)

Vojlockar med volanger och rosetter på:eek: ;)

Ingen som har en bild på "the difference - tränset"? Blev ju nyfiken...

jag tycker inte alls det är fulfult, passar det hästen så go fore it!
fast det kannske inte ni ville höra, men rent utseendet kannske är fult, men annvänd det endå ;)

Min ful lista

* plast hjälmar ( jofa )
* 2 färgade eouro lite hjälmar ( i beiget spc! :crazy: )
*chaps med fransar
* slitna ridkläder
* tobaco färgat läder går på endeeel, men mestadels fult!
*syntet träns på ridhästar! ( shettisar, trav, och isisar går det prima på!)
*passpoaler är SJUKT FULA!! men går i vissa fall, ( sällsynt!!!)
*randiga ridbyxor och allmänt skrikiga färger på större än b ponny!
*hööks / jacons kopior på märkes saker

detta är grejjerna jagtycker är´sjukt fult.

- Flughjälmen
- Omatchat läder, eller omatchad utrustning öht
- Vojlockar
- Bling-bling och lull-lull
- Pullarnosgrimma
- Ludd/fårskinn på allt
- Skrikiga färger
- Grejer med reklam/sponsor på
- The Difference-tränset
- Säkerhetsstigbyglar med gummisnodd på
- Jofahjälmen
- Hjälptyglar
- Rutiga ridbyxor

Rutiga ridbyxor är ju assnyggt ju ^^ :D

kl

* Skrikiga färger
* Jofahjälmar
* Randiga ridbyxor
* Pessoabett
* Remontnosgrimma
* Höökskopior.
* Konstläder/Gummiridstövlar
* Euro-Lite hjälmarna (har en själv som slit och slänghjälm dock, men ack så ful :p)
* Totalt omatchat
* Gammal sliten utrustning
* UTSLÄPPT HÅR :eek: spyvarning på hår som hänger framför knäppningen
* Shortchaps. (inte "stövelskaft")
* Vinterridstövlar
* Läder i olika färger
* Vojlock
* Bomlösa sadlar

listan för tillfället, finns säkert mer jag inte orkar tänka ut :p

Då tycker ni detta är gräsligt då?
7527204.jpg

Hon (min dotter) har ett rosa schabrak med tillhörande rosa ludd under nosgrimman. Såååå sött!!:love: (på en vallack)

Underbar ponny! :love: Men det är ju skillnad, hade n vuxen haft ljusblå benskydd med matchande schabrak och nosludd hade det faktiskt inte varit lika fint...

Kan tänka mig att det rosa är urgulligt!

Haha :) Du kommer förevigt vara dömd som smaklös pga dina fejkstövlar, i lera eller inte :p

Förlåt men jag måste bara kommentera din lista lite, för jag tycker nästan precis tvärt emot dig :p
Allt fetstilt håller jag inte med om, haha
* The difference tränset (stavning?)
* ALLT matchat, ryttaren bär bara blåa kläder medan hästen också bara har blått! Schabrak, blå huva, blåa benlindor osv.
* Huva som hästarna har över öronen (vanligast när man hoppar) FULT!
* Skydd i hagen
* Benskydd som går runt hela benet, typ
* Flughjälmarna
* Transportskydd
* Pullarnosgrimma!!! Tycker det är så sjukt fult.
* Remont på hästar med "långt" huvud.
* Spö
* Flerfärgade gummityglar
* Vävribb
* AK safety concept (hör det hit? )
* Randiga ridbyxor
* Marinblå tävlingsutstyrsel
* Pastellfärger
* Graman och snodd

ehm, ja :D

**KL**
Jag känner att jag har missat igen, vad är det för Hööks-kopior alla snackar om?
U

jag gillar inte bling bling heller så ;)

Folk får tycka vad dom vill och slänga på sina hästar vad som helt så länge det inte skadar hästen.
Min lista är sådant som JAG inte skulle använda.Sen får andra tycka och göra som dom vill.Jag har dock rätt att tycka att reklam shabrak mm är apfult.Gillar inte när hästar ser ut som pyntade julgranar.
Jag kan inte förstå vad som är så speciellt med nedstående logga?var är den snygg?
Agria_logo200x100.gif

:bow: :bow: :bow:

Kan inget annat än att hålla med :)

Jag HATAR alla pråliga pannremmar utom de från Döbert med swarowski. Alltså Noll bling bling över huvudtaget egentligen. Travpannremmar med tvåfärgad plasttejp, BLÄ!
Delta till dubbla bett (Kan man inte rida med två tyglar ska man inte ha sånna bett)
Neonfärger på all utrustning (Då menar jag Neon, pastell kan vara snyggt)
Svanskappa (över min döda kropp skulle jag använda det)
Alldelles för ljust läder, speciellt på svarta och skimmlar. Jag menar verkligen ljus Newmarket. Fuxar kan dock ha det.
Blått och rött tillsammans. Mycket fult. det var det jag tycker:bump:

exempelvis klinkertränset+bröstan, "scapa-wannabee schabraken" :p, kopior på veredus och pro-skydden osv. Det kanske inte är såå fult eg, men fult att de inte kan komma på något eget :smirk:

Jag skall göra ett försök... men jag hoppas att du inte blir sur på mig... mycket har nog att göra med att mina ögon är ovana vid den typen och att min smak är etremt diskret...

Det första jag ogillar är blinget... western är ju från USA och där tänker dom INTE "less is more"...

Så allt med bling går bort... och där rök i princip alla westernträns (är det inte silverbeslag så är det fjantiga lädersnoddar fastknutna överallt och är det inte det så kan man ge sig f-n på att dom stansat in ett mönster :D ) och grimmor (har inte sett en westerngrimma utan stora silverdetaljer på) och sadlar på en gång.

Sadlarna ser dessutom enormt klumpiga och stora ut... ungefär som att man har monterat sin blingade favoritfotölj på en hästrygg. De kanske är ofantligt sköna, men jag tycker de är hemskt fula. Tyglarna är jättelånga och hänger och slänger överallt... det ser slafsigt ut i mina ögon. Hästarna är byggda i nedförsbacke och går med huvudet mellan knäna i ett undertempo som heter duga... det ser ut som om ryttare och fotölj skall kana av och hamna i hästens nacke...

Att hästarna aldrig har nosgrimma ger inga stilpoäng hos mig precis... omöjliga stångbett som man inte kan (och inte ska) ta ledande tygeltag med.. och hur tar man egentligen ett uppresande tygeltag för att undvika myrslokspositionen av huvudet? Det får en motsatt effekt....

Å så har vi fötternas position... stolssits är iof naturligt när man rider i en fotölj. :D

Benskydd och sadelpaddar brukar ha hysteriska färger så där hamnade dom på fula listan. Westernryttare brukar dessutom ha ovanan att ha långa manar på sina pållar vilket jag avskyr och alldeles för långa svansar... vilket jag också avskyr.

Westernryttarnas kläder är ofta Wranglerjeans (vilket jag faktiskt tycker är snyggt som stallplagg (om man bara skall pyssla och kanske skritta ut lite lungt en söndag och skulle kunna tänka mig att rida i själv) men tyvärr så kombineras ofta de snygga jeansen med fula skor (gillar inte westernboots ens när det var mode som vanliga kläder) och en rutig skjorta eller något annat klatchigt färgglatt (när jag vill ha en vit tight undertröja med en marinblå eller brun tröja över... enfärgat såklart eftersom jag har trist konservativ smak)...

Oj, det blev ett jättelångt inlägg... men som du ser så bottnar mitt ogillande av westernutrustning i väl genomtänkta (om än ej delade med er andra) åsikter och fördomar. :p :p

Jag håller med dig om en sak. Du har GALET mycket fördommar.

Kan hålla med dig om att bling-bling är mkt vanligt, och fult i mina ögon med. tajta glittriga tröjor och skrikrosa benskydd faller inte heller mig i smaken.

Men jag vill upplysa dig om en del saker. Jag till exempel har ett träns UTAN bling, utan mösnter. Helt slätt läder. har ganska diskret uttrustning överlag. dessutom är det inte meningen att man ska rida i stolsits. vi ska rida i lodrät sist lika mycket som er. det kanske bara är så att du sett fel bilder/ekipage?

Allt inom western handlar inte om bling och skrikiga färger. Och det finns jätte många hästar som har korttrimmade manar. sådetså.

exempelvis klinkertränset+bröstan, "scapa-wannabee schabraken" :p, kopior på veredus och pro-skydden osv. Det kanske inte är såå fult eg, men fult att de inte kan komma på något eget :smirk:

Lustigt egentligen, jag har aldrig förr funderat så mycket på märken som jag gör nu, och har därför inte reagerat över det ;). Klinkertränsen visste jag inte ens att de hade ett namn.. Är jag ett hopplöst fall, eller vad? ;)
Tack för svaret, genast mycket klokare!
U

Men är inte det lite av hela grejen med HÖÖKS? De är precis som HM, hittar inte på så mkt egna grejor egentligen utan kopierar dyrare märken och säljer billigt. Det är inte alla som har råd med träns för 3000,- eller ett par byxor för 2000,-

Därmed inte sagt att allting är bra eller snyggt

jo det är väl i stort sett deras affärsidé eller nåt. Säkert bra för de som inte har råd med originalen-men det ser lite tråkigt ut.

Liknande trådar

Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
928
Senast: cewe
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: cowgirl81
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu vet jag inte var jag ska placera det här, inte hör det hemma i dejtingtråden då det inte är dejting, kanske i störningstråden...
Svar
2
· Visningar
419
Senast: Tuvstarr
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 172

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka