Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ALLA ÄCKLIGA SKARPA BETT SOM OKUNNIGA ÄCKELPÄCKELMÄNNISKOR ANVÄNDER UTAN ANLEDNING!
de e de värsta som finns.... när en massa ungar som inte har lärt sig rida ordentligt plötsligt ska ha sporrar, spön, hjälpptyglar och skarpa bett. DET ÄR INTE ATT RIDA PÅ RIKTIGT!! Okej, ett spö är helt okej enligt mig, många måste ha ett spö för att få vissa hästar att röra på sig, men ändå! Hjälptyglar och onödigt skarpa bett ska man inte bara sätta på en häst bara sådär, det ska finnas en BRA anledning till att man ska använda sånt...
Annars gillar jag inte über-mycket utrustning som många här där jag bor har på sina stackars halvblod.. ser mest sjukt ut. NÄPP! Islands eller western ska de va, NoffePoffe har rätt!!!![]()
Saint:
Tyvär inte, jag träffar aldrig henne längre![]()
*För mycket blingbling och glitter
*Utrustning i glitter, rosa, lila osv och "Ponny Prakt" saker på stora hästar och vuxna ryttare
*Skrikiga färger, så som illagrönt eller cerise. Inte fint på någon häst.
*Brunt och svart läder blandat
*Silver och mässing blandat
*Hårda, plastiga träns
*Märkeskopior som man uppenbart ser att det är kopior (pinsamt)
*"Cykelhjälmar"
*Felanpassad utrustning
*Ryttare som rider i en stor, slängig skjorta (uppknäppt!), gamla vinterstövlar där fodret är bortslitet och Jofa från 80-talet.. Hrm.
*Fula, gamla, slitna baksuttna sadlar.
*Martingalstoppar på tyglar där man inte använder martingal..
*Londonfärgade sadlar, träns mm. Sådär orange!
*Det där konstiga, nya tränset (The Differene?)
*För mycket utrustning på en gång på hästen
*Shortchaps
*Vojlockar i allmänhet
*Schalock
*Extremt överdrivet breda nosgrimmor, likadant smala
*Rida i ett travhuvudlag
*Westernsadel kombinerat med engelskt träns, eller tvärsom.
Phu.
Vad är schalock?
Nu kom jag på en till sak: Ryttare som klär sig i Pikeur, och ännu dyrare ridkläder. Har ett halvdyrt träns. Men envisas med att köpa billiga indiska skräpsadlar..
*fårskinns padd med stor muff bak!!http://www.hippsonshopen.se/product_thumb.php?img=images/z2774a.jpg&w=179&h=200
..
Säg att det i alla fall var en ponnyryttare på A- eller B-ponny...
*försöker upprätta tron på mänskligheten*