Vad är det fulaste du vet i utrustningsväg?

Sv: Vad är det fulaste du vet i utrustningsväg?

ALLA ÄCKLIGA SKARPA BETT SOM OKUNNIGA ÄCKELPÄCKELMÄNNISKOR ANVÄNDER UTAN ANLEDNING!
de e de värsta som finns.... när en massa ungar som inte har lärt sig rida ordentligt plötsligt ska ha sporrar, spön, hjälpptyglar och skarpa bett. DET ÄR INTE ATT RIDA PÅ RIKTIGT!! Okej, ett spö är helt okej enligt mig, många måste ha ett spö för att få vissa hästar att röra på sig, men ändå! Hjälptyglar och onödigt skarpa bett ska man inte bara sätta på en häst bara sådär, det ska finnas en BRA anledning till att man ska använda sånt...
Annars gillar jag inte über-mycket utrustning som många här där jag bor har på sina stackars halvblod.. ser mest sjukt ut. NÄPP! Islands eller western ska de va, NoffePoffe har rätt!!!:idea:

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Saint:
Tyvär inte, jag träffar aldrig henne längre ;)

*kl*

Kul tråd :D Ni skulle svimma om ni såg min rosa arab me vuxna mej strutta förbi :p hehe

Det som jag ogillar mest av allt och verkligen irriterar mej på fast det inte är min ensak är dåligt tillpassad utrustning, som tex nosgrimmarn för högt upp eller ner, eller när bettet sticker ut flera cm ur ena mungipan.
Eller när någon bara har tränsat på slarvigt så allt sitter snett å fult.
Smutsiga schabrak/vojlockar
Smutsiga oborstade hästar (om dom inte är i hagen då naturligtvis)

Äh, jag ogillar när det ser slarvigt ut helt enkelt!! Jag gillar när det är genomtänkt, bling bling eller diskret spelar ingen roll. :)

Allt som inte är HG, Lamicell eller Butet!

Saint:
Tyvär inte, jag träffar aldrig henne längre ;)

Det var synd det... för det hade varit roligt att se någon mocka i päls... jag vet förresten varför hon har pälsen att mocka i. Eller jag vill spekulera om varför... troligen skulle hon aldrig bära en päls som kommer från torterade djur "offentligt"/ute på stan... men är för snål att kasta den... så eftersom den är varm så har hon den i stallet när det är svinkallt...

BTW.... När min mamma dog så ville pappa att syster och jag skulle ta varsinn päls ur hennes garderob men vi vägrade... jag vet inte riktigt var de hamnade men jag tror att han skänkte dem till någon hjälpinsamling...

Jag kunde ju sytt ett nosludd och en sadelpad... :)

Pullargrimma är fult.
Likaså allt som är onödig utrustning och inte fyller någon funktion.

Immer

Jag gillar det mesta i utrustningsväg, tycker det är kul med variation och tycker det är skittråkigt när man bara har "traditionell" utrustning/färg på utrustning. Det jag tycker är riktigt fult är:

neonfärger
pastellfärger (vissa)
jofahjälm, flughjälm
chaps, shortshaps
plastträns, nylonträns

Finns säkert mer men det är vad jag kommer på nu.

*För mycket blingbling och glitter
*Utrustning i glitter, rosa, lila osv och "Ponny Prakt" saker på stora hästar och vuxna ryttare :crazy:
*Skrikiga färger, så som illagrönt eller cerise. Inte fint på någon häst.
*Brunt och svart läder blandat
*Silver och mässing blandat
*Hårda, plastiga träns
*Märkeskopior som man uppenbart ser att det är kopior (pinsamt)
*"Cykelhjälmar"
*Felanpassad utrustning
*Ryttare som rider i en stor, slängig skjorta (uppknäppt!), gamla vinterstövlar där fodret är bortslitet och Jofa från 80-talet.. Hrm.
*Fula, gamla, slitna baksuttna sadlar.
*Martingalstoppar på tyglar där man inte använder martingal..
*Londonfärgade sadlar, träns mm. Sådär orange!
*Det där konstiga, nya tränset (The Differene?)
*För mycket utrustning på en gång på hästen
*Shortchaps
*Vojlockar i allmänhet
*Schalock :eek:
*Extremt överdrivet breda nosgrimmor, likadant smala
*Rida i ett travhuvudlag
*Westernsadel kombinerat med engelskt träns, eller tvärsom.

Phu.

Vad är schalock?

Nu kom jag på en till sak: Ryttare som klär sig i Pikeur, och ännu dyrare ridkläder. Har ett halvdyrt träns. Men envisas med att köpa billiga indiska skräpsadlar..

Nu kom jag på en till sak: Ryttare som klär sig i Pikeur, och ännu dyrare ridkläder. Har ett halvdyrt träns. Men envisas med att köpa billiga indiska skräpsadlar..

håller med!

okej.. men om jag ska ha den så får du räkna med att jag kommer tycka det är übber fult:devil:

Oj, oj, jag som är så snäll...:angel: Men okej då!

1. För korta ridstövlar

2. Graningestövlar (speciellt på tävling)

3. Små hoppschabrak (ser ut som en liten grytlapp alt. krympt i tvätten)

4. Londonfärgade träns (på håll ser det ut som man har lindat ett rep runt skallen på hästen)

5. Bettskivor i regnbågens färger

6. Spretiga knoppar och flaxande hår (ses tyvärr ofta i kombination)

... men jag gillar er ändå! :smirk:

Oh my God! Intet ont anande fick jag idag se det som tar förstaplatsen på min "Fulast-lista" ovan! Håll i er:

Hästen hade leopardmönstrade nos- och nackludd och matte hade leopardmönstrade tights som ridbyxor.
Matchat ska de va!

Säg att det i alla fall var en ponnyryttare på A- eller B-ponny...

*försöker upprätta tron på mänskligheten*

Okej, många tycker jag är helt galen (inklusive jag själv många gånger) och mycket av det jag int tycker om finns med ovan men ett par andra saker är:

* vita ben - undantag är fyra lika höga helstrumpor på en häst med extremt torra ben
* För mycket vitt i ansiktet tex lykta eller bläs som går uppåt ögonen på båda sidor
* Pannband och nosgrimma på grova träns
* Saker som inte behövs, tex överdrivna nosgrimmor eller inspänningstyglar
* omatchade ekipage

Missförstå mig inte fel nu, tanten hemma har både vitt ben och nosgrimma ibland (tygel fäst i den dock) men jag brukar linda henne om någon ser oss. Man kan inte alltid vara snygg men det går att göra sitt bästa.

MVH / Kajsa - man tager vad man haver

Liknande trådar

Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
928
Senast: cewe
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: cowgirl81
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu vet jag inte var jag ska placera det här, inte hör det hemma i dejtingtråden då det inte är dejting, kanske i störningstråden...
Svar
2
· Visningar
419
Senast: Tuvstarr
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 172

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka