Vad är det för skillnad på...

Sv: Vad är det för skillnad på...

Man sitter väl ner lite bättre med dessyrsadeln, annars har det ingen skillnad enligt mig. Jag red i islandssadel i 2 år när jag skötte en islandshäst. Och nu har jag en dressyrsadel på min egen häst. Så enligt mig är skillnaden bara den att man sitter djupare i en dressyrsadel, islandssadeln är ju så platt. Skulle kunna lägga in en bild på islandssadeln om jag skulle veta hur man lägger in bilder.. Någon som kan pm:a mig och berätta ? :P

jag har en childeric isis sadel till min kortryggade köttbulle :) jag har provat så fruktansvärt många sadlar när jag kapitulerade och provade en sån. Grejjen är att jag har en kompis som har tjatat om dessa sadlar länge då hon känner generalagenten och tycker att dessa är de bästa, såklart dyra oxå, så jag har sagt nej jag har inte råd med en sån. Men hur som, den ligger som en smäck och ska jag vara helt ärlig så sitter man superbra i den även om jag personligen föredrar djupare sadlar som Jaguar tex. Men pollan visar tydligt att hon vill ha den sadeln.

sorry det var det jag skulle säga... att de är korta, ligger väldigt nära hästen och är flata i sätet. Det är nog det som skiljer isis sadeln mot den vanliga dressyrsadeln. :)

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 171
Senast: Jadzia
·
Utrustning Fortsatt sadelletande pågår ;) Nu undrar jag över Prestige och alla deras modeller på hoppsadlar. Det finns ju HUR MÅNGA SOM HELST...
Svar
8
· Visningar
3 234
Dressyr Alla sadlar på min stora glider bak. Förra ägaren hade samma problem och han har alltid gått med en förbygel för att hålla sadlarna...
2
Svar
35
· Visningar
7 981
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar