Vad är det för ras??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Carmona
  • Startdatum Startdatum
C

Carmona

Satt och läste hästlistan från VM i körning för en stund sedan.
Hittade en ras som på engelska benämns silesian.
Någon som vet vad det är för ras? :confused:
Det var de polska kuskarna som körde med sådana hästar. På mina bilder från VM ser dessa hästar väldigt halvblodslika ut i typen.

Hej!!
Silesian är en polsk ras. Den vi har i stallet jag står är ca 155 cm hög, svart, mycket bred över frambenen och har lätt för att lägga på vikt. Ägaren beskriver henne (och rasen)som en tyngre frieser, fast jag tycker allt att det blir en mycket tyngre sådan. Hon är mycket intelligent och bestämd, älskar att bli pysslad med, men kan vara helt galen at rida. Men jag vet inte särsklit mycket mer../ Lavinia

De hästar som kördes på VM var absolut inte lika frieser och inte speciellt tunga heller.
Det finns kanske mer än en typ inom rasen? :confused:
Fråga gärna ägaren till den pållen i ditt stall om hon/han vet lite mer om rasen. Hade varit intressant att få reda på mer...

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 028
Senast: Sasse
·
Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
1 020
Senast: Jeps
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 967
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar