vad är det för något??

O

oof

såg en häst igår med konstig framhov.
gjorde en liten bild men jag är inte så duktig på det :p men först är hoven helt ok,sen går hoven lixom ut? jättekonstigt har inte stött på det förut. samt hade det lossnat lite småbitar från hoven med.
http://www.pixbox.se/pic_show_id32145959.html

Sv: vad är det för något??

Kan det kanske vara en fånghäst? Dom kan få små "utbuktningar" på hoven när den växer ut.

// Elsa:)

kan man rida en häst med fång isf? såg nämnligen hästen på tävling.
andades ganska högt med men det kanske är något grövre pollar gör vid arbete

kan man rida en häst med fång isf? såg nämnligen hästen på tävling.
andades ganska högt med men det kanske är något grövre pollar gör vid arbete
.

Om hästen har haft ett lindrgt fånganfall kan man ju rida på den när den mår bra igen. Det tar ju ett tag för hoven att växa ut igen så "ärret" sitter ju kvar ganska länge.
Andningen däremot vet jag inte om det har med fången att göra, kanske bara dålig grundkondis?:confused:
Tror inte det har nåt med storleken att göra.:laugh:

// Elsa:)

Liknande trådar

Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
560
Senast: Grazing
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 592
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 188
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Vi har stött på lite funderingar med vår häst. Han har varit spänd i ryggen och behandlades för detta. Veterinären var inte orolig utan...
Svar
0
· Visningar
539
Senast: slant98
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka