Vad är det för krukväxt??

_Maria_

Trådstartare
Jag såg en sån himla fin växt idag när jag var och städade på mitt ena jobb. Aldrig sett förr. Det var en väldigt frodig grön växt som växte på båge, blanka men inte hårda ganska mörkt gröna blad och så var det några söta vitrosa "bär" på också. Tog kort på mobilen men lyckas inte lista ut hur man för över hit från den..Någon som känner igen på förklaringen??

Sv: Vad är det för krukväxt??

Hur du ska göra när du lägger upp bilder finns under bukefalos-hjälp. Blir nog lite enklare med en bild ;)

283087_10150281975779059_665704058_7575687_6184523_n.jpg

Tycker inte heller det ser ut som en hoya. Får väl ta med bilden till en blommaffär och se ifall dom vet vad det är..Ja den är jättefin, jag vill väldigt gärna ha 1 eller 2:)

Var inne i blommaffären där jag fick reda på att dom hade köpt blomman. Fick veta vad den hette, handlade lite mat efter..tror ni jag kommer ihåg vad den heter nu!?!:grin:
Däremot kommer jag ihåg: Den hette något på B, först är bären som dom ser ut på bilden, sen blir det rosa blommor som sedan blir svarta bär..Kanske någon vet nu??:bump:

Tror vi säljer såna på mitt jobb men namnet är som bortblåst, ska försöka komma ihåg att kolla upp det :)

Jaaa den är det! Fick reda på att det är en spenatliknande växt där man kan äta bladen! Det hade jag ju inte gissat..Då lär den ju inte vara giftig för katten jällefall om hon skulle få för sig att ta ett bett. Står att den även ska vara lätt att odla upp själv..Mja om man jämför med 269kr st som affären tog så kanske det är värt att..

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 199
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 601
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 379
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka