Vad är det för insekt?

Lupino

Trådstartare
Idag såg jag en insekt hos hästarna jag aldrig sett förut. Den såg ut som ett bi (lite lurvig och ungefär samma färg och storlek, möjligen lite tjockare) men rumpan var liksom inböjd. Den var rätt frenetisk att sätta sig på hästarna och när man jagade bort den kom den direkt tillbaka och även mot oss människor.

Någon som vet vad det kan ha varit?

Idag såg jag en insekt hos hästarna jag aldrig sett förut. Den såg ut som ett bi (lite lurvig och ungefär samma färg och storlek, möjligen lite tjockare) men rumpan var liksom inböjd. Den var rätt frenetisk att sätta sig på hästarna och när man jagade bort den kom den direkt tillbaka och även mot oss människor.

Någon som vet vad det kan ha varit?
Låter som Styngfluga!

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
888
Senast: Bison
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 462
Senast: Emma-pemma
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 561
Senast: fixi
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 359
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar