Sv: Vad är det för fel på min hund?
Jag tycker fortfarande att det låter som att han har blivit rädd för något INOMHUS.
Är han helt normal ute alltså? Något speciellt ställe i huset som är värre? Hela huset?
Han kan ju också fått ett EP anfall inne blivit rädd och sedan förknippat det med huset.
Lycka till och hoppas du finner orsaken snart!
Albin är en fyraårig flathane som vi fick förra året i maj, från samma uppfödare som vi köpte valp från som fick avlivas när han var 13 månader. Albin trivdes inte med att bo ihop med andra hundar, utan ville vara ensamhund. Hans beteende är väldigt olikt honom eftersom han annars är otroligt glad och ALLTID vill vara där jag är. Och det är så konstigt att han är som vanligt ute. Det är som han börjat förknippa huset med nåt otäckt. Jag åkte en runda med honom, han älskar att åka bil. Gick en runda i ett naturreservat och åkte hem igen. När vi kom hem var han tveksam till att gå in och tycks orolig. Det gör mig så ont att se honom må dåligt. Skulle gärna sticka ut och rida med honom så han blir trött i kroppen men vågar inte riktigt anstränga honom.
Jag tycker fortfarande att det låter som att han har blivit rädd för något INOMHUS.
Är han helt normal ute alltså? Något speciellt ställe i huset som är värre? Hela huset?
Han kan ju också fått ett EP anfall inne blivit rädd och sedan förknippat det med huset.
Lycka till och hoppas du finner orsaken snart!