Vad är det för fel på min house mate?

Sv: Vad är det för fel på min house mate?

Ja, antingen frågar du killen eller låter han hållas. Man kan skämta om det, men killen kanske har problem och inte alls vill dela med sig till dig (eller till er andra på kollektivet) om sina privata toabesök. Hade blivit ganska stött om jag såg en sån här tråd om mig själv och folk analyserar fritt var det är för fel på mig? Lite privatliv och respekt kanske?
 
Sv: Vad är det för fel på min house mate?

Jisses vilka teorier alla har! Vissa är riktigt skrämmande!

Jag råkar ut för precis likadana saker när jag tagit mina Diklofenac i form av stolpiller.

Fråga honom om han har problem med magen och berätta vad du sett, det är väl inget farligt?!?

Skulle tro att ganska många, om inte alla, stolpiller blir sådär. Tror det är typ vax/paraffin eller nått på utsidan, och det löser sig inte i vatten.

Fast varför TS ska fråga om det fattar jag inte?
Om det gällde min man kanske jag skulle fråga om det verkade långvarigt, annars tycker jag väl att man kan få ha sina toalettbestyr i fred.
Särskilt som de ju knappt känner varann...
 
Sv: Vad är det för fel på min house mate?

Nej, jag tänker inte fråga. Vi känner inte varandra. Vi bort långt från Sverige och han pratar inte svenska så risken är minimal att han kommer få veta/ta illa upp. Jag är mest nyfiken och är väldigt tacksam för alla teorier och erfarenheter som ni delar med er.

Jag känner inte riktigt att jag har fått svar på vad det betyder, och kanske det inte är min ensak :) Men det kan alltså vara någon form av medicinering som orsakar detta.
 
Sv: Vad är det för fel på min house mate?

Och min första reaktion var att bli rörd över att folk bryr sig - att buke kan komma med förslag som kanske kan leda till att TS kan hjälpa en potentiellt sjuk människa till ett bättre liv.

Men jag förstår din reaktion!
 
Sv: Vad är det för fel på min house mate?

Svårt säga när man inte sett det men även medicinering med alldeles tillåtna bantningspreparat kan ge svårigheter att spola ner saker och ting.. det är det fettiga som inte tagits upp som ligger kvar om jag inte missminner mig.

Men hur lr hur ngt jäkligt privat som jag skulle föreslå att man inte tar upp, precis som redan sagts.
 
Sv: Vad är det för fel på min house mate?

Låter inte så konstruktivt heller för det påverkar ju nedre delen av tarmen när näring redan tagits upp.. Men visst en del vätska går man ju miste om.
 
Sv: Vad är det för fel på min house mate?

Jag menar att det blir sådan droppar i toaletten när han tagit sina stolpiller
Sorry, var visst lite otydlig :)
 
Sv: Vad är det för fel på min house mate?

Låter inte så konstruktivt heller för det påverkar ju nedre delen av tarmen när näring redan tagits upp.. Men visst en del vätska går man ju miste om.

Min "bekanta" har legat inne tillsammans med andra sjuka.
Det är inget ovanligt alls att man använder sig av laxermedel + kräks
Är säkert som du säger, men det tror jag inte dessa sjuka människor bryr sig om, de måste bli av med "allt" bara. Även om det bara är en känsla.
 
Sv: Vad är det för fel på min house mate?

Personligen tycker jag det mest störda är att det finns folk som analyserar toaletten efter folk......
 
Sv: Vad är det för fel på min house mate?

Om man inte vill bli analyserad ska man kanske inte lämna något kvar...
 
Sv: Vad är det för fel på min house mate?

Personligen tycker jag det mest störda är att det finns folk som analyserar toaletten efter folk......

Fast om man lever med en svårt sjuk människa som varit nära att mista livet flera gånger pga sin sjukdom, så kan jag lova dig att anhöriga håller koll.
 
Sv: Vad är det för fel på min house mate?

Jag såg det mest som att TS undrade över varför det var som det var...

Spekuleras nu som att hen ska ställa "den ansvariga" till svars eller något:crazy:

Nåja, känner igen det från Buke när jag själv ställt frågor, av ren nyfikenhet. Frågar man inte så lär man ju aldrig få svar;)
 
Sv: Vad är det för fel på min house mate?

Jag såg det mest som att TS undrade över varför det var som det var...

Spekuleras nu som att hen ska ställa "den ansvariga" till svars eller något:crazy:

Men kära nån, det hoppas jag inte!!!
Om det är så att toalettbesökaren faktiskt lider av en sjukdom,
så tycker jag att man som medmänniska ska bry sig.
Men om han gjort andra saker på toan, så har liksom ingen i hela världen med det att göra. Oavsett om det är stolpiller mot hemorojder eller sperma som flyter runt.
 
Sv: Vad är det för fel på min house mate?

Skulle tro att ganska många, om inte alla, stolpiller blir sådär. Tror det är typ vax/paraffin eller nått på utsidan, och det löser sig inte i vatten.

Fast varför TS ska fråga om det fattar jag inte?
Om det gällde min man kanske jag skulle fråga om det verkade långvarigt, annars tycker jag väl att man kan få ha sina toalettbestyr i fred.
Särskilt som de ju knappt känner varann...

Nej det är ju bättre att gå runt om undra om han runkar, tar medicin, har bulimi, anorexia eller tar mediciner?!?

Ang stolpiller så är det bara Diklofenac som jag provat i denna form och det pga att den medicinen slår ut min mage totalt.

Jag skriver inte att hon måste fråga men jag anser inte att det är så farligt att göra det.
 
Sv: Vad är det för fel på min house mate?

Om man inte vill bli analyserad ska man kanske inte lämna något kvar...

Lycka till att spola ner något som flyter på ytan, dom gånger jag kör upp mina piller ligger hinnan kvar ganska länge efteråt. Det kan gå både 3-5 ggr att få bort den :(
 
Sv: Vad är det för fel på min house mate?

Sannerligen. Jag har ätit Xenical och dessa tabletter leder till att fettet till viss del inte tas upp av kroppen utan hamnar i toan istället, som en genomskinlig hinna med lite bubblor i. Jag brukar ha diskmedel inne på toaletten då jag äter Xenical för det verkar lösa upp fettet och då är det enklare att spola ned. :)
 

Liknande trådar

Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 339
Katthälsa Sorry för långt inlägg. Min älskade kisse och den mest fantastiska varelse jag någonsin fått lära känna fick somna in i somras. Jag bor...
Svar
1
· Visningar
1 132
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp