Med tanke på var det var någonstans hade jag stannat om det gick att göra det säkert (orsaka en olycka hjälper ingen). Hade det varit längre söderut (läs de södra delarna av Sverige, inte Dalarna) hade jag nog inte stannat om jag var själv. Jag och en kompis var med om att vad som troligtvis var vägpirater försökte flagga ner oss en stor del av vägen när vi kommit en bit söder om Gränna. Tom polisen i de områdena går ju ut med att man inte ska stanna om det ser suspekt ut utan att ringa polisen.
Aldrig i helvete att jag riskerar mig själv. Är jag en dålig människa för det? Ja, kanske men då är det så. Vad man gör blir en bedömning av hur situationen ser ut, det är ju inte som att man går efter mall 1A jämt men som sagt, riskerar mig själv gör jag inte.
Givetvis ringer man polisen om det är lämpligt.
Aldrig i helvete att jag riskerar mig själv. Är jag en dålig människa för det? Ja, kanske men då är det så. Vad man gör blir en bedömning av hur situationen ser ut, det är ju inte som att man går efter mall 1A jämt men som sagt, riskerar mig själv gör jag inte.
Givetvis ringer man polisen om det är lämpligt.