Vad är det för djurskyddslagar vi har?

W

whipsy

Nu vet jag inte hur många här som även håller till på vovve, men om ni har missat detta så snälla gå in och läs!
Karro och Sviken.
Det är skamligt att det ska få gå till så här i Sverige 2005!

Sv: Vad är det för djurskyddslagar vi har?

Nej det får inte gå till så, men det är inte lagens fel, polisen kunde o borde tagit tag i det hela. Gjorde du en formell polisanmälan?
PL

Nej, det var fel av mig att skylla det på lagarna, de finns till för att efterlevas , vilket de tydligt inte har gjorts här.Och det är det som förfasar mig. Här fanns en hund som utan tvivel inte mådde bra och INGEN gör något.
Kan även tillägga att det inte handlar om mig, utan en annan tjej , en med ett hjärta av guld.

whipsy skrev:
Nu vet jag inte hur många här som även håller till på vovve, men om ni har missat detta så snälla gå in och läs!
Karro och Sviken.
Jag hade tagit med mig hunden på studs och tagit konsekvenserna. Även om man är förkyld så får man se till att hundarna har det bra.

Läste i en av morgontidningarna att tjejen tog hem hunden i fredagsnatt, efter att ägaren GETT henne hunden
.
Polisen kunde inget göra och veterinären ville inte komma. Motiveringen från JOURHAVANDE (!)vet : "Du ringer inte mig mitt i natten, och även om jag var kapabel att köra hem till dig, så hade jag inte gjort det." och "Jag är inte präst, jag är veterinär."
Han säger även att "Det var ju bra att hunden dog, då var det ju gjort." och "Hon (tjejen) trodde väl att hon var Cilnt Eastwood och att någon måste ingripa, men det fungerar inte så." Och "Det finns människor man kan lita på till 100%. Andra människor litar man inte på alls. Så var det i det här fallet."

Ursäkta mig alla andra veterinärer, men denna specifika veterinär beter sig *censurerat* dåligt!! Och vad värre är : Det är Inte första gången, man hör mindre bra saker om honom...

knapplån.

jag har också läst det och är väldigt upprörd över detta..
funderar om det är den veterinär jag tror det är, i sånna fall är det inte första gången jag hört något illa om honom..

men det är fruktansvärt dåligt att handla som han gjort tycker jag..om någon ringer och det är akut och man har jour borde man väl ställa upp?

whipsy skrev:
Karro och Sviken.

Har gått in där & läst, och man blev faktiskt riktigt jävla upprörd över hur dessa veterinärer vart...Jag skulle nog bli riktigt fly förbannad, och då är det omöjligt att någon skulle hindra mig ifrån att göra något åt saken :mad: :devil:

Såna som Karro gjorde är helt fantastiskt!!!!!
Undrar hur det har gått därefter.....? :crazy:

Tja en del veterinärer borde bli av med sin legitimation. En kompis till mig fick svar när hon ringde jourhavande att de skulle komma ut nästa dag.

Det gällde en häst som nyss blivit påkörd av en bil!

Man blir så arg.

Nu överlevde hästen, men den veterinären borde som sagt inte få jobba som veterinär mer.

/KT

Vi hade en tik med en valp som fastnade. Vet. vägrade att åka ut på jour. Det är bara att dra sa hon. Rädda tiken. Dra. Mmmm det var jätteroligt... Första gången vi fick valp och tikens första valpning. Men det gick bra till slut. Men gissa paniken...

Samma vet. har 15 år senare åkt på en anmälan för ungefär samma sak. Hon vägrade att ta emot en tik där ägaren misstänkte att en moderkaka var kvar. Det var den också och tiken blev jättesjuk.

Just denna vet. försvaras av klinikchefen, med att han är "knivskarp" som vet.
Det är han ju INTE...... :crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 729
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 561
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
527
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
996
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar