Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Önskar jag kunde lägga ut filmer på alla men:
Äldsta hästen: ut och rida i snabb galopp så han får sträcka ut. Men egentligen är han glad för typ allt som vi gör tillsammans bara han och jag, han har alltid varit en mycket tacksam och positiv individ och en sann glädjespridare.
Yngsta nordsvensken: när han leker med sin gröna balja och kör den runt runt i hagen eller fångar upp den i munnen och galopperar stolt bärandes på den
Yngsta halvblodet: när jag släpper in honom lös i stallet och han får gå omkring på en egen upptäcktsfärd så länge han vill och undersöka/nosa och analysera allt intressant som eventuellt har hänt sedan senast
Och för alla hästarna är det nog även att bara stå och klia och kramas en stund.
Katten: när det är läggdags och man får krypa intill och bli klappad alternativt när hon är med och "hjälper till" med mina utesysslor och håller ordning.
Hönsen: när de hör att jag kommer med kvällsmaten och alla kommer springande sådär komiskt som bara höns kan, och middagsvilan en solig dag i trädgården när de ligger ett helt gäng och njuter och balar i en riktigt bra grop, med torr, härlig jord att sprätta över sig.
Hade huliganhönan levt (frid över hennes minne) hade den absoluta höjdpunkten varit att lyckas ta sig in i människans hus och sätta i sig all kattmat som stod framme, kanske några kvarglömda kaksmulor och annat ljuvligt som man bara kunde hitta bakom de där alltför ofta stängda dörrarna.
Vilket underbart djurliv du har! Avundsjuk! (Men ej missunsam, såklart.)