Vad är det bästa att göra? *långt*

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Midi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 67
  • Visningar Visningar 6 583
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad är det bästa att göra? *långt*

Nej hon har inte precis galopperat runt hos oss varje dag :angel: Hon hoppa o bocka o galoppera när hon blivit så bra att hon kunde gå.

På bilderna ser man också att bakdelen är mer sänkt än hos oss. Det beror ju på att hon säkert åkt transport för första gången i livet, nytt ställe första gången i livet där även Elsea inte varit. Lite spänt o så. Dessutom har hon nog inte riktigt vant sig vid utelivet, då de inte gått så länge på bete dygnet runt. Så hon har varit riktigt trött på dagarna.

Man ser på bilderna att de ser mer ut som en familj, fölis håller sig t mamman. Hos oss kunde den ena vara i ena delen av hagen medan den andra var bortom synhåll :D Så blir det väl med nytt ställe.

Vad tycker tjejerna om henne då? Har elsea skött sig exemplariskt som alltid?

Elsea är en klippa. Matilda hoppade upp barbacka på henne igår bara för att testa hur bred hon var ;) och Bambi fick STORA ögon och tittade mycket konstigt på Matilda.
VA?? Kan man SITTA på min mamma?? :) Hon var så söt.

Inatt var de inne då det regnade alldeles för mycket. Elsea var kall i kroppen, men hon är nog lite dum för det är jättefina buskar/träd som hon kan gå under, men istället stod de ute i regnet och Bambi låg i det jätteblöta gräset. Så jag tog in dem så de fick stå inne under natten med massor med hö istället. Det gick superbra!

Bambi är dock inte ett dugg bra med andra hästar än Elsea. Hon sparkar d-ponnyn så fort hon kommer för nära. Gillar henne inte alls. Så de får gå i hagarna brevid varandra ett par dagar och nosa på varandra lite. Dessutom stod de inne inatt allihop och det finns inget galler mellan boxarna så de har nog umgåtts en hel del. Tänkte släppa ihop dem imorgon igen och se hur det går. Jag har lite staket att fixa i stora hagen innan jag kan släppa in dem där, så jag kommer att vara i stallet hela dagen imorgon. Då kan man ha bättre koll på dem.

Men allting går bra! Du får komma och hälsa på när du har tid. :)

Har bara skumläst tråden, men av ren nyfikenhet var kommer mamman ifrån? Eftersom ni inte vet vem som är pappan tiil fölet.
Sätt igång lite Bukefolk på span, någon måste väl känna igen mamman och veta vilka hingstar som funnits nära henne tiden hon blev dräktig.

Så gjorde hon i vår hage med. Vägrade att gå under träd :angel:
Tråkigt med d-ponnyn, kanske Bambi blir nervös orolig. Hoppas det går bättre idag!

Elsea va ganska bred va :angel:
Jag kommer o hälsar på senare i sommar när jag har semester :D Vecka 28 eller 29 om du e hemma då. Då är hon ytterligare en månd äldre typ :love:

Har bara skumläst tråden, men av ren nyfikenhet var kommer mamman ifrån?
Mamman är från England. Kom till Sverige i höstas - dräktig. ;)
Det borde ju att gå att få reda på vem pappan är om man verkligen vill. Handlaren (i Sverige) som ridskolan köpte ponnyn av måste ju veta vem han köpt ponnyn av i England, och den personen (handlaren) måste ju ha vetat vem han köpte ponnyn av osv.
Jag är jättenyfiken på vad för pappa fölet har, men någonstans vill jag inte veta. Det är lite spänning med att vänta och se vad hon blir för någonting. Hon är ju mycket lättare än stoet och kommer att bli större.

Men en dag kanske jag bryr mej om att ta reda på vem hennes pappa är.

Ja, men just nu är chefen på ridskolan stoet ägs av inte sådär jätteglad över hela händelsen. När jag pratade med henne på telefon var hon inte sådär jätteintresserad av att berätta vem de köpt stoet av heller.
Det spelar kanske inte någon roll heller vem som är pappan. Jag antar att hingsten inte är godkänd eller att dräktigheten ens var planerad.
Men man kan ju alltid slänga ut en annons i England och fråga om det är någon som känner igen stoet.
Kanske är det någon som vet vad som har hänt.

jag anser att ämnet är uttömt nu och låser tråden, innan fler påhopp hinner läggas in...

ramona får - om hon vill - uppdatera om läget i en tråd på avelsgnägg eller nåt, framöver...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 018
Senast: Jamtland
·
E
Ekonomi & Juridik Såhär är det: Min bonusdotter lånade en ponny den 22:a juni i år. Vi skrev ett kontrakt som gällde till den 22:a september och som... 2
Svar
32
· Visningar
5 036
Senast: ebba85
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen... 2
Svar
23
· Visningar
3 823
Senast: zoowie
·
Z
Hästvård Kortfattat: Veterinär 1 gav min häst diagnosen fång för ca två månader sedan. Varken veterinär 2 eller min hovslagare tror att det var...
Svar
14
· Visningar
3 349
Senast: Bewelinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka