Vad är denna häst??

Sv: Vad är denna häst??

en del vinterpäls antar jag så det är nog inte så stor skillnad... ;-)

en del vinterpäls antar jag så det är nog inte så stor skillnad... ;-)

Japp en hel del vinterpäls är det :) Men det som dallrade förut börjar bli fastare nu så vi får åt rätt håll iaf. Ska lägga in en bättre bild sen när det är mindre vinterpäls på honom. Så ni kan bedöma på riktigt.

Han behöver ju ff gå ner men jag tycker inte det är ett extremfall. Det är ju hans nacke som gör att han ser så "grotesk" ut. Menar det med all välmening.

Ja nacken får han nog dras med...mindre kan den nog bli men den kommer ändå vara stor ändå.

Men sen den bilden som jag lade upp 26 ser han nästan tjockare ut än vad han är nu tycker jag. Magen hänger inte sådär mycket nu tycker ja.Vet inte om det har något med de kopiösa mängder hår han tappar nu.

*kl*

Vad tycker ni om den här tjejen då? Tjock eller normal?

Bild0093.jpg

Bild0057.jpg

Japp...men vad blir man när man inte får röra på sej :grin:
Inte min häst bara min hästs stallkompis...ägaren bryr sej inte att motionera så mycket. Släd tur 1 gång i månaden om hon har tur typ.

Fast ska försöka sätta i gång henne lite nu så hon får röra på sej och så jag och Pojken kan få sällskap ut i skogen i bland.

Jag har lyckats hålla mina hästar i gott hull trots väldigt lite motion. Fodret är det viktigaste, en balanserad foderstat gör underverk!

Jo så e det...tror jag fått i hop en ganska bra foderstat nu men har nyss börjat så ja vet inte riktigt hur den kommer att göra verkan.

Men min pålle då e han en tjockis hela han utan muskler eller sitter det på nå speciella ställen?

den har hull!!! bara att ge normalt med mat, och börja träna den så börjar den bygga muskler!

Hästar blir inte direkt tjocka på ett ställe, de får över hela kroppen men mest på magen. Muskler är lite svårt att se men han ser ju inte direkt omusklad ut.

Va äter hästarna för mat?

Hästar blir inte direkt tjocka på ett ställe, de får över hela kroppen men mest på magen. Muskler är lite svårt att se men han ser ju inte direkt omusklad ut.

Va äter hästarna för mat?

Han äter 7kg hö. 1 1/2 kg lusern och 100g mineraler. Har nyss börjat med denna foderstat så jag vet inte riktigt vad den kommer att göra med honom.

Jag tycker då att det märks skillnad på honom i verkligheten iaf...men men ja kanske inte kan sånt där...

tråden startades oktober 2008, dvs 1½ år sedan.
Redan då skrev du att din häst fick lucern etc :confused:

Det borde väl ha hänt mer med formen på din fjording på 1½ år :confused:

tråden startades oktober 2008, dvs 1½ år sedan.
Redan då skrev du att din häst fick lucern etc :confused:

Det borde väl ha hänt mer med formen på din fjording på 1½ år :confused:

Jaså borde det...ja e väl oduglig på att forma honom då kanske.

Har du analys på höt?

cutty Hästen har växlat rätt mycket i vikt om man kikar på bilderna så visst har det hänt saker men det verkar visst vara svårt att hålla nere vikten.

Japp har analys...om du orkar leta så finns det här längre bak i tråden...du behöver inte leta ja hittade:

Torrsubstans 84 %
Smältbart råprotein 42 g/kg foder
Energi, foder 8,9 MJ/kg foder
Kalcium 2,1 g/kg foder
Fosfor 1,3 g/kg foder
Magnesium 0,9 g/kg torrfoder
Kalium 10,1 k/kg foder
------------------------------------------------------
Råprotein 86 g/kg torrsubstans
Smältbart råprotein 49 g/kg Torrsubstans
Energi 10,5 MJ/kg torrsubstans
Kalcium 2,5 g/kg Torrsubstans
Fosfor 1,6 g/kg Torrsubstans
Magnesium 1,0 g/kg Torrsubstans
Kalium 12,0 g/kg Torrsubstans

Nu e han lite uppe i vikt pga kylan och massorna av snö vi fått...men vi har kommit gång nu igen...matte tappade motivationen mer och mer ju mer snö det föll typ.

För mycket snö att dra släde....
Typ inga bra vägar att rida på...
Hästen går inte in i transport så vi kan inte åka någonstans...
Skotrar å skidåkare som är livsfarliga överallt typ...

Så kändes det då men nu har jag hittat lite motionsmöjligheter iaf...

om jag räknar på hippocampus så 500kg häst och inget arbete och på den foderstaten så får hästen för mycket energi och för mycket protein (jag ställer in lättfödd och fet dessutom för det verkar den ju vara)

Liknande trådar

Hästvård Jag gör ofta "buklyft" på mina hästar för att kolla av rörligheten i ryggen. Min ena häst har super rörlighet, lyfter jättefint men har...
Svar
18
· Visningar
1 302
Hästvård (Tråden ligger kanske fel, hittade inget passande.) Jag vill ha era tips eller mirakelmedel för att få bort ler-dreadlocks i framför...
Svar
5
· Visningar
498
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 055
Senast: fio
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
901
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka