Vad är bäst..

Jag har varken det ena eller det andra till min häst. Hon har en engelsk nosgrimma, som alla klagar på är för löst spänd :D Har den faktiskt mest av estetiska skäl eftersom min häst har ett långt ädelt huvud som ser snyggast ut med en nätt rem över :)

(lånar tråd..)
Jag använder ofta mascara... inte för att jag måste men för att jag tycker att det är snyggt. :cool:

Hästen min har nosgrimma, ibland remont och ibland engelsk när hon är lite mer riden så kommer hon nog att få aachen nosgrimma oxå...och vem vet kanske även pullarnosgrimma, hennes mamma gick väldans bra på en sådan pga. sitt tandfel. :bump:

Anledningen till att jag ska ha det är eftersom jag ska köpa en ridskolehäst, såklart ska jag testa utan men just nu går hon med Remontnosgrimma men jag tänkte ha det ett tag sen testa utan, jag har ridit henne utan men det var länge sen och då funderade jag på och ha det fortsättningsvis, men det får nog bli remont i såfall.

Och sen funderar jag på det eftersom hon har massa hyss för sej men jag vet inte riktigt .. hon lär ju bli snällare eftersom hon inte trivs på ridskolan?
Vi får se vad jag får med mig från ridskolan men jag tänkte iallafall köpa en ifall att.

men seriöst. Man ställer väl å böjer ändå hästens hals å nacke m tygeln...? D finns faktiskt lata hästar. Men jag har inte påstått att min är d.

men seriöst. :angel:

Du talar om skönhet och vad som är snyggt. Du, det finns inget fulare än ungar som inte ORKAR skriva ren svenska.

D= det å=och m=med och så vidare, om du är så brydd om skönhet, gör inte vårt vackra språk så fult.

haha spela roll, UNGE på 20 år :smirk:
Du var med på vad jag menade så det kan inte ha varit helt värdelöst. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt och ska nu försöka att skriva ut orden korrekt! *dötrist* :D

Jag föredrar remonten elelr om jag av någon anledning skulle behöva stänga igen munnen på hästen så blir det med en pullar. Tycker inte rikgit om aachengrimmorna.

Jga gillar inte aachengrimman, därför att man måste spänna den övre så hårt för att den inte ska böja sig neråt. enligt några hästtandläkare ska en remont vara bäst och några säger löst spänd engelsk.

Rider med engelsk på min pålle i dressyren, men ska börja använda remont (lägger käken isidled i skänkelvikningar, gapar inte annars)

har kommit på en anledning till VARFÖR man har nosgrimma: För att få hästen att gå ut ur spiltan/boxen :idea: :D ;)
måste ha en nosgrimma att "dra ut" (ej ordagrant) hästen.
annars vet jag inte varför man ska ha den.

snvänder endast nosgrimma därför att min tränare inte gillar när man rider utan.

Sååå sant!

Dessutom så förstår jag inte alls hur man kan tycka det är vackert med en massa snören runt hela nästens huvud. Det får mig bara att tänka på Steve Irwing och krokodilerna. :D

Liknande trådar

Utrustning Har insett att jag behöver en ny håltång, den gamla gör knappt hål längre😏Men vilken är den bästa egentligen? Vore tacksamt med lite...
Svar
12
· Visningar
396
Senast: ptr
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: fio
·
Utrustning Hej Behöver lite tips. Har en kvalitetssadel "Butet" som är något smal vid manken och vid sadelprovning sa sadelprovaren att jag...
Svar
16
· Visningar
666
Senast: Smultron
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka