Vackraste avelshingsten.

SelfPossessed

Trådstartare
Sitter och bläddrar i gamla "Vinternummer" i väntan på nya.
Kollar alla vackra hingstar i annonserna och längtar till våren och fölungarna.
Om ni skulle välja hingst enbart efter utseende (utstrålning och/eller exteriör) vilken skulle det då bli?
Glöm allt annat som stam, prestationer och avkommor!
Själv gillar jag Enjoy Lavec och Jeanbat du Vivier.

Sv: Vackraste avelshingsten.

åååhååååh... *drömmer*

återkommer med svar!
kommer upp alldeles för många namn i huvudet!

Keik Jo

Bork Rigel

Ideal Somolli V. hittar tyvärr ingen bild, han är numer exporterad till Estland, blev aldrig godkänd i Sverige så han kanske inte räknas

....det finns nog fler *åker hem till pappsen och rotar fram gamla vinternummer*

Finns ju hur många som helst, men två favoriter är väl:

Jocose
Meaulnes du Corta

Ingen expert på exteriörer men det var ju just utstrålning och egen smak som gällde här.
Skulle gärna ha ett föl efter Triton Sund också när/om han går i avel:d Personlig favorit!

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Islandshäst Jag ska betäcka mitt sto hemma i Sverige och känner att jag skulle behöva få lite nytänkande förslag på hingstar. De senaste årens...
2
Svar
27
· Visningar
5 126
Senast: Devinshed
·
C
Avel Jag ska efter ett långt "hästliv" köpa ett sto lämpligt för avel, eftersom min tid (pga småbarn) helt enkelt inte räcker till för att...
Svar
14
· Visningar
1 509
Senast: Cavalo
·
S
Avel Nu sällar jag mig till skaran som ber om hingsttips. Jag skulle vilja ha synpunkter och tips på hopphingst åt mitt ena halvblodssto...
2
Svar
38
· Visningar
3 100
Senast: furioso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar