Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
men du vet väl ändå vad du anser vara ett vackert/bildskönt utseende? utan att ha träffat en person på riktigt.
Jag tänker mig att det främst handlar om fördelar i kontakt med främlingar. Om du är världskändis och alla vet att du är rik - ok, men det är få människor som har sådan status. Med ett vackert utseende behöver du inte vara välkänd där du befinner dig, du behöver inte skylta med hur rik du är, du får bättre bemötande ändå. Dvs ett vackert utseende når fler, snabbare, det krävs bara ett ögonkast.Jag vet inte vad det är för fördelar som man får för att man är vacker som man tex inte får för att man är rik? Eller vilka fördelar man får för att man helt enkelt är en person som syns väldigt mycket?
Foinix;15802262 ett vackert utseende behöver du inte vara välkänd där du befinner dig skrev:Men är det verkligen så? Jämt? Och uppfattas det verkligen som bättre bemötande av mottagaren? Alltid? Vad är ett bättre bemötande - är det att bli sedd och bemött utefter visuellt intryck eller hur man själv beter sig?
Eller är det så folk som inte kategoriseras enligt normen kommersiellt "vacker" tror att livet är? För "vackra" människor?
Det verkar ju generellt så att pengar = status - är det verkligen lika vedertaget för skönhet?
Eller är det så folk som inte kategoriseras enligt normen kommersiellt "vacker" tror att livet är? För "vackra" människor?
Jag var vad folk ansåg snygg någonstans ifrån fjorton års ålder till kanske 33-34 års ålder innan min sjukdom tog ut sin rätt. Det jag tyckte var jobbigast var att jag blev aldrig tagen på allvar. Kom jag till läkaren så tyckte de alltid att du kan väl inte vara så sjuk/ha så ont? Jag slutade att sminka mig, jag slutade att duscha, jag slutade att ta på mig rena kläder när jag skulle till sjukhus eller vårdcentraler för att kolla vad som hände då och helt plötsligt fick jag ett helt annat bemötande hos läkare och annan sjukvårdspersonal.
Jag har alltid haft svårt att få kvinnliga vänner (och manliga vänner ville alla bara en sak egentligen) och de jag sent om sider eller för att jag känt folk som de har känt har lärt känna dem så har jag fått höra att de trodde att jag var en bitch. När jag har frågat varför de trodde det så har de svarat, -jamen du är ju så snygg... Tjejer tror att man ska ta deras pojkvänner ifrån dem något som jag aldrig skulle göra eftersom jag inte skulle kunna göra en annan människa så ledsen med vett och vilja. Endel tjejer har låtsas vara mina vänner för att komma in på krogen eller för att bli bjudna i baren och de har blivit sura för att jag inte har utnyttjat det.
På krogen har jag alltid fått gå före i kön vilket har lett till att jag nästan har gömt mig eftersom jag inte vill bli särbehandlad för hur jag ser ut. Har det varit en kvinnlig bartender så har jag inte fått någon service alls men har det varit en manlig så har jag ofta blivit bjuden på det jag har velat ha.
Jag säger inte att det bara har varit svårt för jag har haft mycket kul med men när folk efter en tids bekantskap har sagt att, -men du är ju trevlig ju! Eller du är ju inte så dum så har jag faktiskt blivit ledsen. Vad trodde de? Att jag var ett tomt skal? En snygg yta utan innehåll? Att jag var en dum blondin?
Folk är avundsjuka och de tror att man är en elak bitch för att man ser bra ut. Det är väl deras försvar till att kunna trycka till någon annan lite extra som de är avundsjuka på.
Till Ramona som anser att man inte har haft några riktiga problem om man tycker att det är ett problem att se bra ut så kan jag säga att jo, det är ett problem när man t.ex inte får den vård man behöver få p.g.a sitt utseende och det är ett problem när man inte har speciellt många vänner p.g.a det och när man blir kallad för hora och bitch och det skapas elaka rykten om en enbart för hur man ser ut men självklart är det inget problem att man får gå före i kön på krogen.
Nejnejnej. Absolut inte. Men nu var det just fördelar det pratades om.Men är det verkligen så? Jämt? Och uppfattas det verkligen som bättre bemötande av mottagaren? Alltid?
Haha ja jag hoppas verkligen att det inte är ironiskt menat, för det blev ett väldigt långt svar.jag ser fram emot det!![]()
De ville ligga allihopa, förstås. Jag gillar sex men till slut blev det så att varje gång jag förstod att de inte var intresserade av att höra mig prata utan bara ville få av mig kläderna högg det till lite i bröstet.
[...]
Jag tänkte att det kanske var så att jag var så ointressant som person att de enda som ville umgås med mig var de som ville ha sex med mig.
Jag förstår inte hur någon kan tycka att det är ett problem att man ser bra ut. Problemen är ju så ytliga och så fjantiga. När man tycker att man har ett problem för att man ser bra ut, så har man aldrig upplevt riktiga problem!
Vill börja med att säga att du med största sannolikhet underskattar ditt utseende. Sedan kan attraktion handla om så mycket mer än utseende också, personlighet, utstrålning, en slags magnetism, ibland handlar det inte ens om en själv utan om den andres behov av att ligga. Sex är betydligt mer än yta, precis som du säger.Oj vad jag känner igen mig. Jag är dock inte det minsta snygg (tvärtom ful), men varenda man jag lär känna vill ligga, annars är jag ointressant. Alltså jag tror inte det där handlar så mycket om snygghet.
(Blev väldigt förvånad att läsa det sista jag citerade från dig, du som verkar så himla klok och intressant!)
Haha ja jag hoppas verkligen att det inte är ironiskt menat, för det blev ett väldigt långt svar.