tjenixen
Trådstartare
Jag såg den här filmen för ett litet tag sedan. Vad tror ni, ligger det något i det hela? (Filmen utgår ju främst från ett amerikanskt / västerländskt skönhetsideal, och alla människor i filmen kanske inte faller alla i smaken, men det är inte riktigt poängen med den här tråden.)
Nu pratar jag yta, inte hur det är när man känner någon - för då vet vi ju alla att utseendet spelar mindre roll.
vill man lära känna vackra personer, eller dömer man ut dem med en gång? har man mer tid/tålamod/intresse att lära känna människor som inte bedöms som utseendemässigt vackra?
vad är våra fördomar om människor som till utseendet är vackra/snygga? Lever de ett bättre liv? Har de bättre framgång med vänner och kärlek... eller kanske t o m svårare?
Nu pratar jag yta, inte hur det är när man känner någon - för då vet vi ju alla att utseendet spelar mindre roll.
vad är våra fördomar om människor som till utseendet är vackra/snygga? Lever de ett bättre liv? Har de bättre framgång med vänner och kärlek... eller kanske t o m svårare?