Alla ni som inte sminkar er, ordnar ni håret något ?
Hur definieras ordna håret?
Jag borstar det och bryr mig om hur det ser ut (äter massa vitaminer och sådant för det). Sätter ofta upp det i knut och använder då och då olja i topparna. Om jag vill ha det extra lockigt så ser jag till att det är olja i före tvätt och borstat och borstar inte efter att det torkat.
(blåser det aldrig, det blir sprött och risigt och förlorar färg, borstar det inte blött. Använder bara hornkam och svinhårsborste.)
Men jag klipper det inte hos frisör (gjorde, hos "bra" frisör, alltid besviken med resultatet, bytte många gånger utan någon som helst skillnad. Nu är jag nöjd
.) Färgar det inte utan odlar upp det grått. Har alltid tyckt om min hårfärg (utom en gång när jag tonade det) gått från mörkblond till tja mer grått. Tycker om min hårfärg nu med och tycker om min mammas så blir nog bra om det går mot gråvitt med.)
Om sedan någon annan tycker om mitt hår är mer tveksamt. Men tänker att huvudsaken är att jag gillar det.
Grejen är den att jag bryr mig absolut om hur jag ser ut. Jag är bara inte förtjust i effekten en riktig sminkning gör på mig, ingen annan verkar gilla effekten heller, aldrig beröm efter riktig sminkning faktiskt, underlagskräm gör de mest hemska saker med mig. Jag kan faktiskt ha extremt diskret läppstift (fungerar bättre för mig än lypsyl) och nu när jag är i tråden så kom jag på att jag borde köpa mascara ändå att ha på fest ibland igen, för ögonfransarna har bleknat lite.
Så jag får väl kanske backa några centimeter. Jag har faktiskt en haft tendens att om jag kommer ihåg det, ha på mascara om jag ska på fest (o hudfärgat läppstift om jag har torra läppar) (Kanebo 38 grader, lätt att få av, sitter som berget, de har tydligen bytt namn nu). Men har inte köpt någon ny mascara på typ 5 år då så min är inte så hälsosam att använda just nu.