Väckarklocka?

pepp

Trådstartare
Har ni några tips på väckarklocka med skönt ljud att vakna till? Vill köpa en och börja ha mobilen utanför sovrummet :) men hur vet man vad man köper om man beställer?

Vill inte ha nån wake up light.
 
Har ni några tips på väckarklocka med skönt ljud att vakna till? Vill köpa en och börja ha mobilen utanför sovrummet :) men hur vet man vad man köper om man beställer?

Vill inte ha nån wake up light.
Min fit bit väcker mig :) . Kanske inget skönt ljud, men jag tycker att det är trevligt att vakna av vibrationerna på handleden i stället för att behöva famla efter någon väckarklocka.
 
Min fit bit väcker mig :) . Kanske inget skönt ljud, men jag tycker att det är trevligt att vakna av vibrationerna på handleden i stället för att behöva famla efter någon väckarklocka.

Hade en fitbit, men puls på den funkar inte för mig pga mina tatueringar!
Tror min var en enklare version dock.
Men tror inte jag vaknat av det hursom :D
 
Jag har min kära klockradio. Den var inte billig men har väldigt bra lud och två mjliga väckningstider att ställa in.

Så jag vaknar till P1 varje dag. Den vaggar mig tills sömns också. :) Det är lätt att mina tankar börjar snurra när jag ska somna och en malande P1-röst stör ut mina tankar. Trycker jag igång den så går den i 60 minuter.
 
Jag har min kära klockradio. Den var inte billig men har väldigt bra lud och två mjliga väckningstider att ställa in.

Så jag vaknar till P1 varje dag. Den vaggar mig tills sömns också. :) Det är lätt att mina tankar börjar snurra när jag ska somna och en malande P1-röst stör ut mina tankar. Trycker jag igång den så går den i 60 minuter.

Är lite sugen på en sån.
Hade varit ultimat om den hade sladd också då jag inte riktigt litar på batterier...

Som det är nu spelar min telefon introt på en av mina favoritlåtar. Väldigt fint, men vill inte ha telefon i rummet.
 
Om man ändå ska köpa en manick så hade jag satsat på en WakeUp-light. Skulle gissa att flertalet av dem har klockradio och/eller signaler inbyggt nu. Jag fullständigt älskar min! Inte för att jag vaknar av "soluppgången" (där har jag en anonym* ljudsignal istället), men för att det är fantastiskt att ha "dagsljus" klockan 05.45 i mitten av november. Och nej, det är inte samma sak som att sätta en timer på en vanlig lampa. Fråga mig inte exakt vad skillnaden är men skillnad är det.

* En utsvävning apropå signaler: Om jag, av någon anledning, vill börja avsky ett ljud, så ska jag ha det som väcknings- eller ringsignal. Har låtar som jag fortfarande inte kan lyssna på, då jag hade dem som ringsignaler i tonåren.
 
Har ni några tips på väckarklocka med skönt ljud att vakna till? Vill köpa en och börja ha mobilen utanför sovrummet :) men hur vet man vad man köper om man beställer?

Vill inte ha nån wake up light.

Jag har mobilen som väckarklocka. Långt utanför sovrummet på laddningsdocka.
 
Jag har en gammal klockradio (telefunken), som är med sladd men som även kan ha ett batteri. Bra om strömmen går under natten och man vaknar av den ändå.
 
Jag är svårväckt så jag använder både en wake up-lampa och en traditionell väckarklocka som drivs med batteri.
Brukar även använda mobilens väckningsfunktion.
 
Är lite sugen på en sån.
Hade varit ultimat om den hade sladd också då jag inte riktigt litar på batterier...

Som det är nu spelar min telefon introt på en av mina favoritlåtar. Väldigt fint, men vill inte ha telefon i rummet.
Nu känner jag mig dum.... Finns det klockradio utan sladd? :confused:

(min har ett backup batteri för att funka om strömmen går)
 
Jag skulle inte vakna då. Kliver upp 04.30...
Jag behöver egentligen inte en väckarklocka, så kanske är dålig representant. 8,00 timmars sömn ger vakenstatus och pigg start på dagen. Det är mer för att veta att nu är det lagom att gå från vaken till att gå upp till kaffebryggaren och fylla en kopp…

För 04.30 skulle alltså krävas nedsövning ganska exakt 20.30 på kvällen.

Men min mobil kan göra mycket oväsen även om den är långt bort. Lite för mycket om man lyckats få på hög volym.
 
Har ni några tips på väckarklocka med skönt ljud att vakna till? Vill köpa en och börja ha mobilen utanför sovrummet :) men hur vet man vad man köper om man beställer?

Vill inte ha nån wake up light.
Grattis till beslutet att lämna telefonen utanför sovrummet! I mitt sovrum är det sedan några år mobilförbud nattetid. Upplevde bums att jag började sova bättre.

Tyvärr kan jag inte tipsa om nån klocka som ger skön väckning. Har själv en som ger GATANTERAD väckning...som låter som en dammaldags RRRRRRRRRRRRR. Den är bra :D
 
Innan jag hade Maken hade jag tre vackarklockor, tva hyfsat "normala" och en med bjallror pa toppen och en pendel som argsint slog pa bjallrorna sa klockan hoppade. Alla tre var stallda med lite olika tider, den forsta pa sangbordet. den andra pa ett bord en lite bit fran sangen ... De horde jag aldrig. Den med bjallrorna stallde jag vid dorren ut ur sovrummet ... pa en tallrik med ett aluminium grytlock och klockan pa toppen.
Det forde ett forfarligt ovasan havdade alla, och Maken foredrog att vacka mig med snalla klappar och vanligt prat an att hora klockan. Nar han inte var hemma sa anvandes mina tre klockor. En morgon hittade en av sonerna mig liggande hopkrupen precis framfor klockan, med handen utstrackt mot densamma ... medan klockan forde sadan ovasen sa han horde den tydligt nar han steg in genom grinden (i en mur av tegel) medan han fortfarande var ungefar 100 meter fran huset.:o
Han vandrade runt huset, gick in genom dorren, till vart sovrum och dar lag jag hopkrupen och tydligen var kall for jag var klart ihopkrupen och hade nastan natt fram till klockan innan jag slocknade igen och sov djupt nar han hittade mig dar.:rofl:
 
Grattis till beslutet att lämna telefonen utanför sovrummet! I mitt sovrum är det sedan några år mobilförbud nattetid. Upplevde bums att jag började sova bättre.

Tyvärr kan jag inte tipsa om nån klocka som ger skön väckning. Har själv en som ger GATANTERAD väckning...som låter som en dammaldags RRRRRRRRRRRRR. Den är bra :D
Nyfiken, vad är huvudanledningen till att just mobilen inte kan vara den där högljudda gammaldags RRRRRRR-maskinen, placerad utanför sovrummet? Att andra då vaknar?

Att man inte vill ha mobilen i sovrummet förstår jag väl, eftersom den är en elak uppmärksamhetstjuv på så många sätt om den är för tillgänglig att lägga fingrarna på.
 
Nyfiken, vad är huvudanledningen till att just mobilen inte kan vara den där högljudda gammaldags RRRRRRR-maskinen, placerad utanför sovrummet? Att andra då vaknar?

Att man inte vill ha mobilen i sovrummet förstår jag väl, eftersom den är en elak uppmärksamhetstjuv på så många sätt om den är för tillgänglig att lägga fingrarna på.
Enkelt. Om manicken som låter RRRRRRRRRRR tidigt på morgonen inte går att tysta snabbt och direkt från sängen, så är den inget alternativ till väckningsmanick.
 
Enkelt. Om manicken som låter RRRRRRRRRRR tidigt på morgonen inte går att tysta snabbt och direkt från sängen, så är den inget alternativ till väckningsmanick.

Got it. Även om jag tyckte poängen med väckningsmanick (innan jag fick en kropp som funkade som en klocka) var att man INTE kunde stänga av det utan att gå upp och komma bort från sängen....
 

Liknande trådar

Hemmet Någon som kan tipsa om en bra app för väckning, eller väckarklocka eller klockradio. Snooze ska vara reglerbart ned till 3 eller 5...
Svar
5
· Visningar
355
Senast: Badger
·
Fritid Hej Letar efter en lampa att ha i min microcamper (läs bilen). Den behöver gå på batterier och inte vara så stor. Jag vill hemskt gärna...
Svar
2
· Visningar
299
Senast: jemeni
·
Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
482
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 485
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp