Vaccineringar när man ska åka till Finland???

Gilette

Trådstartare
Behöver man vaccinera hunden mot ngt när man åker till Finland och sen tillbaka till Sverige igen??? (tänkte på rabies och liknande)
Vad är det som gäller?
Tacksam för svar!

Sv: Vaccineringar när man ska åka till Finland???

Förutom de vanliga vaccinationerna, så måste hunden vara vaccinerad mot rabies.

Tänk på att efter rabiesvaccinationen måste det gå 120 dagar och sedan tas ett prov för att se om hunden har tillräcklig mängd antikroppar i blodet. Om den inte har det, så tas en till rabiesvaccinering och sedan tas ett nytt prov om ytterligare 120 dagar. Så det gäller till att vara ute i god tid innan resan..

Tack för svaret!
Med de vanliga vaccinationerna, menar du då dom som man normalt gör när hunden är valp?

Gäller vaccination mot Rabies när man åker från sverige till finland eller tvärtom???

Senast ändrad:

De vanliga vaccinationerna = Parvo och valpsjuka.

Hunden måste vara rabiesvaccinerad och ha ett fullgott skydd, för att få komma tillbaka in i sverige igen.

Hunden ska vara vaccinerad mot rabies och ha pass för att man ska kunna resa till Finland. När man ska resa från Finland till Sverige ska hunden även ha godkänt blodprov.

Liknande trådar

Övr. Hund Vad gäller när man skall åka över gränsen till Finland/Norge och skall bara stanna några timmar sen åka tillbaka till Sverige? Pass...
Svar
1
· Visningar
380
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 674
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 711
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 845
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar