smulan87
Trådstartare
Igår vaccinerades min nu 2-åriga Dvärgschnauzer hane och i natt så började han må dåligt och spydde flera gånger. Även under dagen idag har han mått dåligt och är allmänt låg och hängig. Vi lyckades få i honom lite mat och vatten i förmiddags men det spydde han upp lika fort.
Därefter han har helt vägrat att äta och jag har inte heller sett honom dricka något vatten. Han har nu igen på kvällen spytt ett par gånger. Han har så vitt jag vet inte fått i sig något konstigt och är för övrigt bra i magen och gör sina behov ute precis som vanligt. Är han inte bättre i morgon så kommer jag givetvis ta kontakt med veterinär då jag är rädd för att han får vätskebrist eller att det är något annat allvarligt. Men min fråga är nu om detta kan vara någon bieffekt från vaccineringen mot kennelhosta som han fick igår?? Vad ska jag göra för att få min älskade lilla vän att må bättre?? Har hört att torsk eller kokt ris ska vara bra. Men jag är mycket tveksam till att jag kommer lyckas få i honom det nu. Vad ska jag göra?