Vaccinerar DV?

CosmicQueen

Trådstartare
Funderar på om DistriktsVeterinärerna åker ut och vaccinerar om man bokar tid?
El ja, det borde dom ju göra. Men jag har bara haft & göra med dom vid akuta fall och har ingen erfarenhet.

Ser nu att jag skulle ha vaccinerat stoet för 2 månader sedan :eek: , har totalt glömt bort. Så nu är det väl bara att börja om. :cry: Unghästen ska vaccineras nu snarast, det var så jag kom på det.

Funderar på DV iom att dom skickar faktura, har totalt tomt i kassan nu. Min privata hemavet tar bara kontant.

Tar DV faktura även vid bokade tider eller är det bara vid akuta fall? Någon som vet...

Ska ringa till dom sedan på deras teletid, men tänkte om någon kanske vet...

Sv: Vaccinerar DV?

Hej jo du kan boka tid för vac. Här tar de inte imot pengar ute det e bara faktura som gäller. Mvh mia

Tack för ditt svar. Då är det ant lika i hela landet. :bow:

Kommer svida i plånboken då den räkningen ska betalas...
Iofs kan jag vänta 2 veckor till, tills lön & ha min hemavet. Men han är inte heller så billig, så jag tror inte det blir så stor skillnad.

Någon som vet vad DV tar? Det är 1 stelkramp och 1 influensa (till olika hästar).

Jag anlitar alltid DV för vaccinationer mm. Vi har inget annat. (ATG-kliniken är öppen 1 dag/v och är en av DV-veterinärerna som har den) DV har 2 st som åker runt på stordjur i stort sett hela tiden och kommunen är stor 10 mil x 10 mil så det kan bli lite väntan ibland, men om man är lite flexibel så kan dom ringa ½ timme innan (om dom får en lucka) dom har tid att vaccinera så brukar det lösa sig, men samtidigt så går akutfall före. Summan är väl densamma som när du har ut vet. akut (dagtid) som vid vaccination. Vaccinet kostar ju desamma oavsett vilken vet. du har.

Oftast så är det billigare att åka till DV för att vaccinera än att ta ut dem. Så brukar jag göra när det är någon enstaka häst som ska vaccineras. Fast vanligtvis så vaccineras alla samtidigt, så då tar vi ut DV eller den privata veterinären. Får alltid faktura, oavsett om det är akut eller planerat besök.

Jenny

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 908
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 698
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
873
Senast: igbest
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 065
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar