Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Veronika skrev:Då menar du botulism-vaccination. Det är väl 3 grundvaccinationer o sen 1 gång om året. Kostar väl ett par hundra per spruta. Ring din veterinär o fråga.
Tibra skrev:grundvaccinationer.. det är de vaccitioner de MÅSTE ha? eller? jag förstod inte riktigt..
botulism-vaccination, är det bara en spruta? är den dyr eller var de de som kosta några hundra? tröga jag
shampiz skrev:Grundvaccination är t ex då 3 sprutor som ska ta med ett visst antal veckor / månader emellan. Det för att den ska få grundskyddet. Sedan fortsätter man att vaccinera 1 gång per år. Priset kan skilja lite från veterinär till veterinär och vilken slags vaccination det gäller. Nu vet jag inte vas btuolism vaccinationen kostar, men för influensa vaccination så ligger priset på mellan 200-300 kr (ca) för varje spruta.
Hoppas du förstod förklaringen. Det är ju inte lätt att veta om man inte frågar.
Tibra skrev:jaha okej så grunvaccinationet har inget med botulism-vaccination att göra? utan det är den vanliga vaccinationen som de får varje år?
Z3:an skrev:Man måste bygga upp ett grundskydd även mot botulism och ger därför 3 sprutor i intervall och därefter 1 ggn/år!
Kolla med din veterinär vilket intervall och vilka priser som gäller!