Sv: Vaccinera

Och det beror ju självklart på vad du ska vaccinera emot?? Är man fler i stallet som tar ut vet. samtidigt brukar det ju bli billigare.

ja de ska ju vaccineras en gång om året..
det är bara till en liten islandsäst.. står med en shettis på ett privatstall..
tänkte kanske vaccinera eftersom hon ska typ äta ensilage

Då menar du botulism-vaccination. Det är väl 3 grundvaccinationer o sen 1 gång om året. Kostar väl ett par hundra per spruta. Ring din veterinär o fråga.

Veronika skrev:
Då menar du botulism-vaccination. Det är väl 3 grundvaccinationer o sen 1 gång om året. Kostar väl ett par hundra per spruta. Ring din veterinär o fråga.

grundvaccinationer.. det är de vaccitioner de MÅSTE ha? eller? jag förstod inte riktigt..
botulism-vaccination, är det bara en spruta? är den dyr eller var de de som kosta några hundra? :crazy: tröga jag

Tibra skrev:
grundvaccinationer.. det är de vaccitioner de MÅSTE ha? eller? jag förstod inte riktigt..
botulism-vaccination, är det bara en spruta? är den dyr eller var de de som kosta några hundra? :crazy: tröga jag

Grundvaccination är t ex då 3 sprutor som ska ta med ett visst antal veckor / månader emellan. Det för att den ska få grundskyddet. Sedan fortsätter man att vaccinera 1 gång per år. Priset kan skilja lite från veterinär till veterinär och vilken slags vaccination det gäller. Nu vet jag inte vas btuolism vaccinationen kostar, men för influensa vaccination så ligger priset på mellan 200-300 kr (ca) för varje spruta.

Hoppas du förstod förklaringen. Det är ju inte lätt att veta om man inte frågar. :angel:

shampiz skrev:
Grundvaccination är t ex då 3 sprutor som ska ta med ett visst antal veckor / månader emellan. Det för att den ska få grundskyddet. Sedan fortsätter man att vaccinera 1 gång per år. Priset kan skilja lite från veterinär till veterinär och vilken slags vaccination det gäller. Nu vet jag inte vas btuolism vaccinationen kostar, men för influensa vaccination så ligger priset på mellan 200-300 kr (ca) för varje spruta.

Hoppas du förstod förklaringen. Det är ju inte lätt att veta om man inte frågar. :angel:

jaha okej så grunvaccinationet har inget med botulism-vaccination att göra? utan det är den vanliga vaccinationen som de får varje år?

Man måste bygga upp ett grundskydd även mot botulism och ger därför 3 sprutor i intervall och därefter 1 ggn/år!
Kolla med din veterinär vilket intervall och vilka priser som gäller!

Tibra skrev:
jaha okej så grunvaccinationet har inget med botulism-vaccination att göra? utan det är den vanliga vaccinationen som de får varje år?

Nej det är vaccin mot två helt olika saker.

Z3:an skrev:
Man måste bygga upp ett grundskydd även mot botulism och ger därför 3 sprutor i intervall och därefter 1 ggn/år!
Kolla med din veterinär vilket intervall och vilka priser som gäller!

okej får göra det..

Liknande trådar

Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
325
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: tara
·
Hästvård Ni som har haft häst som har haft bockhov som små men som rättades till i god tid. Är detta något som påverkat era hästar i vuxen ålder?
Svar
2
· Visningar
323
Senast: Hedinn
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 864

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka