Du måste ha haft vattkoppor för att få bältros. Det är en aktivering av de virus du redan har i kroppen, de kommer från dig, du blir inte smittad.Om man är vaccinerad mot vattkoppor antar jag att man ändå har samma risk att få bältros?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du måste ha haft vattkoppor för att få bältros. Det är en aktivering av de virus du redan har i kroppen, de kommer från dig, du blir inte smittad.Om man är vaccinerad mot vattkoppor antar jag att man ändå har samma risk att få bältros?
Om du varit utsatt för viruset borde du blivit smittad. Jag har haft vattkoppor två gånger, tyvärr togs inget blodprov första gången så jag kan inte ”bevisa” det men minns att nån mer på buke skrivit om samma sak.Alltså, jag har aldrig haft vattkoppor, vad jag vet. Eller om jag hade det så var det inget som märktes, typ två prickar som lika gärna kunde vara loppbett typ . Men jag har blivit utsatt för viruset flera gången, så kan det då finnas latent i kroppen i alla fall? Eller är det osannolikt att jag skulle bli dålig av det om det skulle blossa upp igen när jag i så fall inte ens märkte av det första gången?
Du kan inte få vattkoppor två gånger. Du får det en gång sen stannar viruset i kroppen. När infektionen blossar upp igen är det bältros.Om du varit utsatt för viruset borde du blivit smittad. Jag har haft vattkoppor två gånger, tyvärr togs inget blodprov första gången så jag kan inte ”bevisa” det men minns att nån mer på buke skrivit om samma sak.
Dottern hade det två gånger. Jobbarkompisen son hade det tre gånger mellan gång 1 och två var det ett par år mellan 2 och 3 var det några veckor..Du kan inte få vattkoppor två gånger. Du får det en gång sen stannar viruset i kroppen. När infektionen blossar upp igen är det bältros.
Edit: man kan visst få vattkoppor två gånger, hur det nu fungerar?, men det är väldigt ovanligt.
Ja det är normalt. Efter covid-19 vaccinationerna mådde jag riktigt illa.Det kan man vell göra efter alla varianter av vaccin. Få samma symtom som vid sjukdomen.
Här var det corona 2 och 3... 4 kände jag knappt av och inte varken tbe eller stelkramp.Mina värsta vaccinationer har varit stelkramp. Fy vilken vidrig spruta det är.
Jag har aldrig tidigare blivit jättedålig av ett vaccin men detta var annorlunda. Undrar vad det beror på. Ålder?Jag har fatt bada sprutorna mot baltros, men har haft det 2 ganger innan jag vaccinerade mig och har en viss nervskada. Jag har kannt mig lite trott och hangig i ett par veckor ... I gar kande jag den brannande smartan i halva ryggen fran baltrosen igen.
Den har mycket mer tollererbar och jag kan ha klader utan att det gor fasansfullt ont, men jag kanner att det ar dar igen. Jag antar att jag har stott pa viruset igen och att vaccinationen gor sitt for det blir inte lika illa som det var forut nar jag hade sjukdommen.
Jag ar mycket tacksam for att vaccinationerna finns!